۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

آیا خدایی هست؟ زوج خبرنگاری که به ۱۱ سال زندان محکوم شدند!؟



آیا خدایی هست؟
 زوج خبرنگاری که  به ۱۱ سال زندان محکوم شدند!؟،
 مهسا امرآبادی به ۵ سال و مسعود باستانی به ۶ سال زندان!
مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار ایرانی در یکی از شعب دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" به ۵ سال زندان محکوم شد.
به گزارش سایت کلمه، چهارسال از مدت محکومیت این روزنامه نگار تعلیقی و یک سال آن نیز حبس تعزیری است.
مهسا امرآبادی پیش از این در خرداد سال ۸۸ هم بازداشت و به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود.
مسعود باستانی، همسر خانم امرآبادی از دیگر روزنامه‌نگاران زندانی است که از تیر ماه سال ۸۸ بدون مرخصی در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد و به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

شاید شما این زوج را با این خبر بهتر بیاد بیاورید:


بنا به گزارش های رسیده از سوی منابع خبری، در جریان ملاقات امروز پنجشنبۀ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با خانواده های خود، مسعود باستانی از سوی ماموران زندان در برابر چشمان همسر و مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش رسیده امروز خانواده های زندانیان سیاسی رجایی شهر از تشدید فضای امنیتی و برخوردهای خشن تر و زشت با خود و عزیزان دربندشان در جریان ملاقات خبر داده اند.

تارنمای میزان خبر نیز گزارش داد که در پی انتشار اخبار مربوط به حمله ماموران به مراسم تشییع مهندس سحابی و شهادت فرزند ایشان در سالن ملاقات زندان رجایی شهر و تاثر و ابراز خشم زندانیان سیاسی، ماموران با هجوم به سالن ملاقات اقدام به توهین و هتاکی و بعضا ضرب و شتم زندانیان سیاسی این زندان نمودند."

طی روزهای اخیر، تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، در اعتصاب غذا به سر می برند و مقامات زندان و قضایی، کماکان به وضعیت آنان بی توجه هستند.

گفتنی است مسعود باستانی این روزها در زندان رجایی شهر محبوس است و با مشکلاتی همچون مشکل فک و دهان و بیماری های گوارشی در رنج است. این روزنامه نگار پس از گذشت ماهها از محکومیت خویش، همچنان با مرخصی وی جهت درمان بیماری هایش مخالفت می شود
 
به دنبال انتشار خبر ضرب وشتم مسعود باستانی زندانی عقیدتی و روزنامه نگار مهساامرآبادی همسر وی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت از سربازی که عامل ضرب وشتم وی بوده است شکایت خواهد کرد. آقای باستانی به دلیل ضربه های پیاپی سبازی که با پوتین های سربازی به سرو بدن وی زده شده بود بعد از این حادثه به بیمارستان منتقل شد. همسر وی می گوید علیرغم رفع خطر ضربه مغزی به گفته همسرآقای باستانی وی یک روز پس از این اتفاق با ضعف عمومی و سرگیجه ناشی از ضربات یاد شده مواجه بوده است.
مهساامرآبادی به کمپین گفت: « مسعود امروز ( پنج شنبه) ظهر زنگ زد و خبر داد که روز گذشته برای آزمایشاتی مانند سی تی اسکن و رادیولوژی به بیمارستانی در کرج منتقل شده که دکترهای آنجا گفته بودند او مشکوک به ضربه مغزی است و به همین دلیل او را به بیمارستان دیگری در کرج منتقل کرده اند اما خوشبختانه پس از مراقبت های پزشکی فردا صبح دکترها گفته اند که خطر ضربه مغزی رفع شده است و مسعود دوباره به زندان منتقل شد. با این حال مسعود درتماس تلفنیش گفت که هنوز ضعف عمومی و سرگیجه ناشی از ضربات را دارد. »
در روز ملاقات زندانیان زندان رجایی شهر کرج وقتی زمان ملاقات به انتها رسیده است مسعود باستانی از سربازی که کنارش بوده خواهش می کند تا چند دقیقه بیشتر برای خداحافظی به او زمان بدهد چون مادر و مادرزنش از شهرستان به دیدن او آمده بودند اما به ناگهان سرباز به او حمله می کند و او را به زمین پرت کرده و با پوتین هایش به سر مسعود لگدهای پیاپی می زند. مادر مسعود باستانی دیروز در گفتگویش با رادیو فردا در حالیکه به شدت ناراحت بود از شوکه بودن این اتفاق می گفت و مسئولیت جان مسعود را به دادستان تهران واگذار کرد.
مهسا امرآبادی درباره واکنش مسولان زندان در زمانی که سرباز مسعود را کتک می زده چه بوده است، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « اینقدر این اتفاق سریع افتاد که ما خودمان هم مبهوت مانده بودیم و با صدای جیغ و فریاد ما بقیه متوجه شدند و تا آمدند او را جدا کنند او ضربه هایش را به سر مسعود زده بود. حتی سرباز آقای زید آّبادی را هم هل داد و خیز برداشت که آقای سحر خیز را هم بزند چون آنها آمده بودند تا به مسعود کمک کنند. ولی با صدای جیغ های ما وقتی محوطه شلوغ شد سریع فرار کرد.»
مهسا امر آبادی با اظهار ناراحتی شدید از اینکه چرا سربازی حق بی حرمتی به زندانی را باید داشته باشد، گفت: « خدا را شکر که مسعود سلامت است و دچار ضربه مغزی نشد. ولی فشاری که به من ، مادرش و مادر من و همین طور بقیه زنان و بچه های که برای ملاقاتی آمده بودند و این صحنه را دیدند کسی نمی تواند منکر شود، به همه ما شوک وارد شد و تا مدت ها مطمئننا اثرش نمی رود. »
همسر مسعود باستانی گفت: « من تعجب می کنم که چطور سربازی می تواند به خودش اجازه بدهد روی زندانی دست بلند کند، من حرفم فقط زندانی سیاسی نیست حتی زندانی که به اتهام قتل در زندان باشد نباید بدون دلیل منطقی اینطور مورد آزار قرار بگیرد و سربازی با پوتین بیفتد به جانش.»
خانم امرآبادی گفت: « فشار عصبی که دیروز به من آمد در مدت دو سال زندانی مسعود نیامده بود. مادر مسعود سه بار در مدتی که در زندان بودیم از حال رفت، وقتی هم دوباره مسعود را دیدیم او حالت تهوع داشت و ما می ترسیدیم که او ضربه مغزی شده باشد. دیروز برایمان خیلی سخت گذشت. و من حتما از آن سرباز شکایت می کنم. او نباید به خودش اجازه می داد که جلوی همسر ومادر زندانی او را بزند.»
مسعود باستانی ، روزنامه نگار در ۱۴ تیرماه ۱۳۸۸ در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز دستگیر شد. او در این روز برای رسیدگی به وضعیت همسرش که روز پس از انتخابات بازداشت شده بود، به دادگاه انقلاب رفته بود. علت بازداشت وی فعالیت در وب‌گاه جمهوریت عنوان شد و در نهایت به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. او از اسفندماه سال گذشته تا کنون در زندان رجایی شهر کرج است. مهسا امر آبادی همسر او نیز به تازگی به یکسال حبس تعزیری در دادگاه بدوی محکوم شده است.

http://www.rahesabz.net/story/37868/













هیچ نظری موجود نیست: