۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

هموطن من، می توانی با امضا کردن درخواست آزادی هموطنانت به آزادی این عزیزان در زندان یا در آستانه اعدام کمک کنی قصه نازنین فاتحی؛ قصه زنی در آستانه اعدام است که با امضای هموطنانش آزاد شد


هموطن من، می توانی با امضا کردن درخواست آزادی

هموطنانت به آزادی این عزیزان در زندان یا در آستانه اعدام کمک کنی

قصه نازنین فاتحی؛ قصه زنی در آستانه اعدام است که با امضای هموطنانش آزاد شد


http://www.stockholmian.com/news/persiska/2007/01januari/020_encrypt.htm

بدنبال اعتراضات ایرانیان در سراسر جهان: دختر 18 ساله ایرانی از اعدام نجات یافتنازنین فاتحی
استکهلمیان - کمیته بین المللی اعدام طی اطلاعیه ای به اطلاع عموم می رساند که روز ۱۰ ژانویه دادگاه بررسی مجدد پرونده نازنین فاتحی در تهران برگزار شد. نازنین فاتحی٬ ۱۸ ساله٬ در ۳ ژانویه ۲۰۰۶ از سوی یک دادگاه در ایران به بدلیل ارتکاب به قتل به اعدام محکوم شد. نازنین زمانی که حکم اعدام در موردش صادر گردید تنها ۱۷ سال داشت. نازنین بارها اعلام کرده بود که بیگناه است.

در دادگاهی که روز ۱۰ ژانویه برای بررسی مجدد پرونده نازنین برگزار شد٬ قضات دادگاه اعلام کردند نازنين "قتل عمد" مرتکب نشده و ادعاهاي شهود قبلي پرونده غلط است. اين دادگاه ده و نیم صبح ( به وقت ایران) و با دو ساعت تاخیر در تهران برگزار شد. در اين دادگاه تعدادي از مردم علاقمند به اين موضوع و معترضين به حکم اعدام نازنين حضور داشتند. نازنين فاتحي دفاع از خود را به عهده دو وکيلي گذاشت که اين پرونده را به عهده گرفته اند. بعد از دفاعيات وکلا و پس از مباحثات مفصل در اين مورد، چهار قاضي راي دادند که نازنين قتل عمدی مرتکب نشده است. وکلاي پرونده اميدوارند که حکم اعدام وی رسما طی چند روز آينده لغو شود و نازنين از اين کابوس نجات يابد.

نازنین فاتحی در مارس ۲۰۰۵ بهمراه دختر برادرش از سوی چند مورد جوان به قصد تجاوز جنسی مورد حمله قرار گرفتند. نازنین از خود و دختر برادر ۱۶ ساله اش به دفاع بر میخیزد و با ضربات چاقوی همراه خود یکی از مردان مهاجم را از پای در می آورد.

پس از آنکه نازنین فاتحی در ژانویه ۲۰۰۶ به اعدام محکوم شد ٬ کمیته بین المللی علیه اعدام از پرونده وی اطلاع یافت و تمام تلاش خود را برای لغو حکم اعدام وی بکار گرفت. نازنین افشین جم دختر شایسته کانادا و مینا احدی مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام به اتفاق هم یک کارزار بین المللی را برای نجات نازنین فاتحی براه انداختند که با استقبال بی نظیری روبرو شد.

در طول مدتی که این کمپین جریان داشته است انسانهای زیادی از کشورهای محتلف دنیا به حمایت از این کمپین پرداختند. طومار الکترونیکی دفاع از نازنین فاتحی از سوی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر امضا شده است. بخش زیادی از این امضاها در جریان دیدار مینا احدی و نازنین افشین جم از نیویورک به مقامات مسئول حقوق بشر در سازمان ملل تسلیم گردید. صدها جلسه و مصاحبه و کنفرانس مطبوعاتی در حمایت از وی سازمان داده شده است.

در برخی از کشورهای دنیا نظیر ایتالیا٬ ترکیه٬ آمریکا٬ لهستان٬ پاکستان ٬ سوئد۔ لهستان٬ چین و ترکمنستان مردم به شیوه های گوناگون و منجمله تشکیل کمیته نجات به کمک نازنین فاتخی شتافتند. همچنین سازمان عفو بین الملل خواهان لغو حکم اعدام نازنین شد. همه این تلاش های وسیع و گسترده جمهوری اسلامی را زیر فشار قرار داد. دادگاه بررسی مجدد پرونده نازنین فاتحی تشکیل شد و قاضیان این دادگاه اعلام کردند که نازنین "قتل عمد" مرتکب نشده است. اکنون انتظار می رود که حکم اعدام وی لغو شود


حالا این پتیشن را برای سعید ملک پور امضاء کن

http://www.gopetition.com/petition/41269.html?fb_ref=title_inline&fb_source=timeline

هیچ نظری موجود نیست: