۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

سنگسار 90 نوجوان عراقي دنيا را تكان داد!/Dozens of Iraqi teenagers stoned to death for ‘emo’ haircuts: activists














روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که در ماه گذشته بيش از 90 نوجوان عراقي به بهانه استفاده از نمادهاي شيطان پرستي توسط گروه هاي مسلح افراطي سنگسار شده اند.
به گزارش عصر ايران اين روزنامه لبناني با اشاره به بيانيه اخير وزارت کشور عراق در زمينه مقابله با پديده شيطان پرستي مي‌نويسد:يک گروه افراط گراي مذهبي در بغداد مسؤول کشتن دست کم 90 نوجوان عراقي با پوشش غربي در يک ماه گذشته است.
يکي از نوجوانان که خود از ربوده شدگان اين گروه افراطي بوده و از دست آنها گريخته است، به”الاخبار” گفت: گروه مسلح، نوجواناني که به نظر آنها لباس هايشان مناسب نيست را مي‌ربايند و براي قتل آنها،نخست يک بلوک سيماني روي دست هاي آنان و يک بلوک سيماني بزرگ روي پاهايشان مي‌اندازند و در مرحله آخر يک بلوک سيماني بر سر آنها مي‌کوبند و آن قدر اين کار را تکرار مي‌کنند تا فرد بميرد. آنها پس از کشتن نوجوانان،جسدشان را در سطل هاي زباله بغداد مي‌اندازند. در پي اين قتل هاي وحشتناک زنجيره اي و انتشار بيانيه وزارت کشور عراق که در آن به مدارس درباره استفاده دانش آموزان از مظاهر شيطان پرستي هشدار داده شده است، بسياري از نوجوانان و جوانان عراقي که موهاي بلند دارند و يا با مظاهر غربي در سطح شهر تردد مي‌کنند، نسبت به احتمال ربايش و سنگسار دچار نگراني شده اند. در بيانيه وزارت کشور عراق”شيطان پرستان” با نشانه هايي مانند موهاي بلند، داشتن علامت هايي از اسکلت و نيز الصاق حلقه و ديگر زيور آلات به زبان يا بيني شان معرفي شده اند.
البته وزارت کشور عراق درباره قتل 90 نوجوان طي يک ماه گذشته در بغداد اظهار نظر نداشته و اين خبر را تاييد يا تکذيب نکرده است، اما اين وزارت خانه روز پنج شنبه با صدور بيانيه اي از افراط گرايان مذهبي خواسته تا آزادي هاي عمومي شهروندان اين کشور را نقض نکنند. وزارت کشور در عين حال بر لزوم برخورد با شيطان پرستي تاکيد کرده است.بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، بيشتر کساني که از نمادهاي شيطان پرستي استفاده مي‌کنند بين 14 تا 18 ساله اند. همچنين انتشار عکس هايي از نوجوانان کشته شده به دست اين گروه افراطي در شبکه فيس بوک موجي از ترس و وحشت را ميان جوانان و دانش آموزان عراقي ايجاد کرده است.
سفيه السهيل نماينده پارلمان عراق نيز در اين باره گفته است که برخي از دانش آموزان اخيرا به بهانه هايي چون پوشيدن شلوار جين آمريکايي و يا داشتن موهاي بلند دستگير شده اند.
بنا به گزارش تلويزيون الشرقيه عراق آيت الله سيستاني مرجع عاليقدر شيعه نيز در واکنش به اقدام خودسرانه گروهي افراط گرا در سنگسارجوانان با محکوم کردن اين اقدام آن را عملي تروريستي دانسته است.
خانم”حنا البياتي” عضو” دادگاه بروکسل” که يک گروه حقوق بشري براي نظارت بر مسايل حقوق بشر در عراق است، با ابراز نگراني از کشته شدن دست کم 90 نوجوان عراقي در ماه گذشته در بغداد اعلام کرده است که احتمالا عناصري از وزارت کشور عراق در قتل اين نوجوانان با اين گروه مسلح افراط گرا همدست هستند.



http://english.alarabiya.net/articles/2012/03/09/199614.html


هیچ نظری موجود نیست: