۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

آخرین کلمات مجید کاووسی‌فر این فریاد بود ؛ مرد می میرم!

مجید کاووسی‌فر عامل ترور قاضی مقدس بود که اعدام شد.

در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴، قاضی مقدس در مقابل محل کار خود، دادسرای ارشاد، در خیابان وزرا تهران توسط مجید کاووسی‌فر و با همکاری برادرزاده اش، حسین کاووسی فر، با اسلحه ترور شد و به هلاکت رسید.

در تاریخ یازدهم مرداد 1384 ، قاضی «حسن احمدی مقدس»، رئيس مجتمع قضائي ارشاد تهران به دست دو جوان عاصی به نامهای مجید و حسین کاووسی فر به ضرب گلوله بی امان به هلاکت می رسد. ضاربین بعد از ترور این فرد، به کشور امارت می گریزند که در آنجا دستگیر و به ایران استرداد داده می شوند. بیدادگاههای جمهوری اسلامی بعد از یک محاکمه نمایشی آنها را محکوم به اعدام و هر دوی آنها در ملا عام به دار آویخته می شوند . قاضی حسن احمدی مقدس علاوه بر صدور احکام ناعادلانه در خصوص نویسندگان معترض، یکی از دستاندرکاران کشتار زندانیان سیاسی در سال 1367 بود و در قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی دست داشت و این مهم ترین دلیل برای اقدام به قتل او محسوب می شود.
مجید کاووسی فر هنگام اعدام با دست بسته و از راه دور با برادر زاده ی خود خداحفظی کرد و تا آخرین لحظه ی زندگی لبخند بر لب داشت. خبرگزارهای جهان اعلام کردند که عکس اعدام مجید و حسین کاووسی فر بعنوان عکس دهه شناخته شده است.


سعيد مرتضوی بخاطر داشتن رابطه نزديک با جانشين خود، «حسن احمدی مقدس» کينه بسياری نسبت به مجید کاووسی فر داشت و برای همين شخصا در مراسم اعدام شرکت کرد و عکسهایی که آنزمان از اعدام مجید در سايتها منتشر شد لبخند سعيد مرتضوی را هنگام به دار آويختن وی نشان ميداد.

مجید در آخرین گفتگو اظهار پشیمانی نکرده اعلام داشته است:
« من به درجه‌ای از فهم و شعور رسيده‌ام و با برادرزاده‌ام حسين هم قسم شدم ريشه ظلم را خشک کنيم »

آخرین کلمات او این فریاد بود که ؛ مرد می میرم ؛

عکسی که از این لحظه توسط خبرنگار رویترز ثبت شده است، به عنوان عکس دهه شناخته شد.

وی دو سال بعد از انجام ترور و در سال روز آن و در همان محل اعدام شد.

تمام مدت بازداشت وی در زندان امنیتی ۲۰۹ گذشت. حکم اعدام وی توسط قاضی صلواتی صادر شده بود. 
پیکر وی در بهشت زهرا قطعه ۳۵ ردیف ۷۵ شماره ۲۴۵ دفن گردید
.

هیچ نظری موجود نیست: