۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

با سند عکس خبرنگار رجانیوز: دلیل شکستن سه سد در یک هفته و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت ملی به مردم محروم ایران، وجود دانشجویان بسیج سهمیه ای و بی لیاقتی دولت اسلامی است!


لطفا به عکس توجه کنید:



دانشگاه ما اون سال ۴ تا سهمیه تشکل های دانشجویی داشت. محسن با سهمیه بسیج رفت. مجتبی با سهمیه جامعه، بیاتیان با سهمیه انجمن. من هم سهمیه نهاد رو گرفتم!



((با سند عکس خبرنگار رجانیوز: دلیل شکستن سه سد در یک هفته، دانشجویان بسیج سهمیه ای و بی لیاقتی دولت اسلامی است!))

شکسته شدن ۳ سد در مدت زمان یک هفته

چهار روز پس از شکست سدی در بخش راین استان کرمان سوراخ شدن سد مدوارات با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در شهرستان شهربابک سه میلیارد ریال خسارت به بار آورد. این سد سومین سدی است که در این هفته شکسته شد.پیش از این سد چنار منشاد در مهریز یزد، وسد خاتم الانبیاء در شهر راین استان کرمان شکسته شده بودند.این سدها معمولا توسط سپاه پاسداران و به صورت شتابزده ساخته می شوند. سیزدهم فروردین ماه بعد اعلام شد دریچه تحتانی سد خاتم النبیاء راین شکسته و از خسارت ۱۷ میلیارد ریالی آن خبر داده شد.همچنین پایان هفته گذشته و در نیمه های شب چهارشنبه، سدی سنگی - سیمانی که تنها سه سال از آبگیری آن می گذرد، در بخش مدوارات شهربابک آسیب دیده و باعث تخلیه حجم بسیار زیادی از ذخیره آب آن شده است. سوراخ شدن این سد خسارت جانی به دنبال نداشته است اما با تخریب یک قنات که در آن محل بوده، کل تاسیسات آبیاری تحت فشار موجود در آن مسیر را از بین برده و سرانجام چهار سدی را که در طول مسیر این رودخانه بوده را، از گل و لای و رسوبات پر و علنا از حوزه کارکردی خود خارج کرده است. براساس گزارش خبرگزاری مهر هر چند که شاکله اصلی سد آسیب جدی ندیده است اما تاسیسات آبیاری تحت فشار در محدوده این سد به طور کامل تخریب شده است. فنس کشی های اطراف رودخانه نیز از بین رفته است. در کارشناسی اولیه ای که در خصوص دلیل وقوع این حادثه انجام شده، گفته می شود که به دلیل کم توجهی های صورت گرفته شده در هنگام احداث این سازه، حفره هایی که در آن محل بوده و احتمالا هم مربوط به قناتی است که سد در بالادست آن واقع است، نادیده گرفته شده و پس از آبگیری سد، آب وارد این حفره ها شده و به مرور زمان باعث وقوع این اتفاق شده است. حمید افضلی، فرماندار شهرستان شهربابک گفت:سد مزبور از نوع بند سیمانی بوده که سه سال پیش اجرا شده است. فضلی ضمن اشاره به سوراخ شدن این سازه، ادامه می دهد: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته شده، علت سوراخ شدن سد چنین اعلام شده که کف سد که از جنس سنگ بوده، سوراخهای پنهانی داشته که پر از خاک بوده است. وی اضافه می کند: به مرور زمان و با تجمیع آب در داخل این حفره ها، سوراخی ایجاد و آب پشت این سازه تخلیه شده است. فرماندار شهرستان شهربابک می گوید: یک رشته قنات، سیستم آبیاری تحت فشار در مسیر این سازه و چند اصله درخت گردو در این منطقه آسیب جدی دیده است. وی اظهار می دارد: همچنین سازه ۳ سد دیگر نیز در پایین دست این سد واقع شده که پس از این اتفاق، از گل و لای پر شده است. افضلی با بیان اینکه میزان خسارت وارده در اثر سوراخ شدن این سد در کارشناسی اولیه حداقل ۳ میلیارد ریال تخمین زده شده، می افزاید: اما میزان دقیق خسارت از سوی جهاد کشاورزی در حال ارزیابی است. وی در خصوص مقصرین وقوع این حادثه در سد مزبور تصریح می کند: کارفرمای احداث این سازه، منابع طبیعی استان بوده و ناظرین و مشاورین توسط همین ارگان تعیین شده اند. وی اضافه می کند: باید ارزیابی های لازم صورت بگیرد تا مشخص شور پیمانکار، طراح و یا کدام یک از عوامل دربروز این اتفاق مقصر بوده اند.
http://mehrabeandishe.blogfa.com/post-165.aspx

http://nedayeazady.wordpress.com/%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DB%B3-%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87/?preview=true&preview_id=14675&preview_nonce=4cd3d25c3a

هیچ نظری موجود نیست: