۱۳۹۱ فروردین ۲۳, چهارشنبه

به ما کمک کنید، خواهش و التماس می کنم بی توجهی روسای شرکت فولاد کاویان تا به امروز باعث مرگ چندین نفر شده به حکم انسانیت، هرشکل که میتوانید این خبر را منتشر کنید!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خبر رسانی کنید:
بی توجهی روسای شرکت فولاد کاویان تا به امروز باعث مرگ چندین نفر از کارگران این شرکت شده است که تا به امروز هیچ مسئولی پاسخگو نبوده و به این مساله رسیدگی نکرده است.
حوضچه ای درشرکت فولاد کاویان وجود دارد که ۹هرروزسه نفر را به داخل آن می فرستند تا لجن هایی که باعث گرفتگی مسیردفع فاضلاب شده را بیرون بکشند. تمام وسائل وتجهیزاتی که به آنهاداده می شود چکمه و دستکش است. این افراد باید درعمق ۸ متر که ۳ متراول دهانه باز و بدون آب و لجن و در ۵ متر بقیه لجن همراه روغن صنعتی و گازمتان است کار کنند. آنها اغلب هیچ اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله ندارند. لوله هائی که ازهمه شرکت جمع شده وبه این نقطه میرسد وهمچنین ازخطرمرگی که گازمتان میتواند برایشان ایجاد کند.

به دستور و تهدید رئیس خدمات هرکس نخواهد کاری که آنها می گویند انجام دهد اخراجش می کنند و یک وانت بیکار جدید می آورند و جایگزین اخراجی ها می کنند.

چند روز پیش بعد از تخلیه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه یکباره دهانه لوله ورودی به حوضچه با فشار گازمتان بازشد و نفر نشسته بنام سعیدخانی پور قبل از اینکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند بدلیل گازگرفتگی هنگام فراراز داخل حوضچه بیهوش شده و به داخل حوضچه سقوط کرد و خفه شد. نفرسوم که در ورودی دهانه سه متری بود  بیهوش شد و به اغما رفت.

مقصراصلی سلسله مراتب شرکت فولادکاویان است که برای کم کردن هزینه های شرکت ‌به اين کار مبادرت دارد.

یکی ازبستگان سعید خانی پور که درحال فیلم گرفتن با موبایل بود مورد سوال حراست قرار گرفت. حراستی ها گفتند فیلم می گیری و فردا می رود در اینترنت. او هم گفت: اینهمه کشتید و زدید عکس و فیلمش هم رفت توی اینترنت کسی کاری با شما کرد؟ با این جواب آنها تمام موبایل ها را جمع کردند. 
 
خواهش و التماس می کنیم برای تسکین دردهای ما کارگران شرکت فولاد کاویان
و به حکم انسانیت ، به هرشکل که میتوانید این خبر را منتشر کنی

حوضچه ای درشرکت فولاد کاویان وجود دارد که هر روز ٣ نفر از میان ٩ تن از همکاران ما را به داخل آن می فرستند تا لجن هایی را که باعث گرفتگی مسیر دفع فاضلاب شده، بیرون بکشند. تمام وسائل وتجهیزاتی که به آنها داده می شود، عبارت از یک جفت چکمه و دستکش می باشد. این افراد باید درعمق ٨ متری، که ٣ متر اول آن دهانه باز و بدون آب و لجن، و ۵ متر بقیه، لجن همراه با روغن صنعتی و گاز متان است، کار کنند. آنها اغلب از فشار و مقدار آب و لجن متراکم در سرتاسر لوله، لوله هائی که از نقاط مختلف شرکت به این نقطه متصل می شوند و در نتیجه، از خطر مرگی که گازمتان میتواند برایشان ایجاد کند، هیچ اطلاعی ندارند.
به دستور و تهدید رئیس خدمات، کسانی را که از انجام کار محوله خودداری نمایند، فورا از کار اخراج کرده و جای خالی آنها را با آوردن یک وانت انسان از میان لشکر بیکاران پر می کنند.
چند روز پیش بعد از تخلیه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه، دهانه لوله ورودی به حوضچه در اثر فشار گاز متان یکباره باز شد و نفر نشسته بنام سعید خانی پور قبل از اینکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند، در حین تلاش برای خروج از داخل آن، در اثر بیهوشی ناشی از گاز گرفتگی، به داخل حوضچه سقوط کرد و خفه شد. نفر سوم هم که در ورودی دهانه سه متری مشغول کار بود، بیهوش شد و به اغما رفت.
طبیعتا مقصر اصلی این حادثه، سلسله مراتب شرکت فولاد کاویان است که بمنظور کاهش هزینه های شرکت و پر کردن جیب رسول سلیمی نمین که ۴ شرکت فولاد اهدائی دولت را با قیمت مفت صاحب شده است.
یکی از بستگان سعید خانی پور که با تلفن موبایل جریان حادثه را فیلم برداری می کرد، مورد سؤال حراستی ها قرار گرفت. حراستی ها، از بیم انتشار این فیلم در اینترنت با وی مجادله می کردند که او هم در جواب آنها گفت: «اینهمه زدید و کشتید، عکسها و فیلمهایشان هم در اینترنت منتشر شد، مگر کسی توانست جلوی شما را بگیرد؟». پس از این سؤال و جواب کوتاه، حراستی ها تمام موبایل ها را نیز جمع کردند. خواهش و التماس می کنیم برای تسکین دردهای ما کارگران شرکت فولاد کاویان و به حکم انسانیت، علیرغم گذشت زمان، به هرشکل که میتوانید، در پخش این خبر ما را یاری دهید.
 .
 

هیچ نظری موجود نیست: