۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

همکاری مستقیم «مفتی اعظم» مسلمانان شهر اورشلیم فلسطین با هیتلر در جنگ دوم جهانی

حاج محمد افندی
 امین الحسینی ( محمد امین الحسيني، محمد امین الحسینی متولد 1895 یا 1897 درگذشت 4 تیر، 1974)
 
«مفتی اعظم» مسلمانان در شهر اورشلیم بود
امین الحسینی فرزند مفتی طاهر الحسینی یکی از معروفترین مبارزان بر علیه یهود و اسرائیل بود در سال ۱۸۹۵ در اورشیلم در قبیله الحسینی که شامل زمین داران ثروتمند در جنوب فلسطین بود متولد شد و یکی از ۱۳ عضو قبیله شهرداران اورشلیم بین سالهای ۱۸۶۴ تا ۱۹۲۰ بود،  درقیومیت بریتانیا بر فلسطین و از چهره‌های مشهور ناسیونالیست عربی و ضدیهودی بود.
 از اوایل 1920، به منظور تضمین استقلال فلسطین او به عنوان یک کشور عربی فعالانه مخالف صهیونیسم،
 و به عنوان رهبر یک شورش خشونت آمیز است در بر ضد ایجاد یک خانه ملی برای مردم یهود در فلسطین مبارزه کرد و شکست خورد.
الحسینی مفتی اعظم بیت المقدس بود که  با استفاده ازموقعیتش برای ترویج اسلام و ناسیونالیسم فلسطینی تظاهرات علیه یهودیت برقرار می کرد.


مخالفت خود را با بریتانیا در طول 1936-1939 به شورش اعراب در فلسطین به اوج خود رسید.
در سال 1937، حکم بازداشت او صادر شد از فلسطین فرار کرد و به عنوان پناهنده پناه برد به طور متوالی به لبنان و عراق و ایتالیا و در آخر سر آلمان.

در طول جنگ جهانی دوم او به طور فعال با هر دو آلمان نازی و ایتالیای فاشیست همکاری داشتوی همچنین با آدولف هیتلر در سال ۱۹۴۱ دیدار داشت و از او  درخواست کرد تا به استقلال اعراب کمک کند.
  او درخواستش را به عنوان بخشی از مبارزه پان عرب بیان کرد 
هیتلر از ایده او که مخالفت با تاسیس خانه ملی یهودی در فلسطین بود حمایت کرد، به او وعده رهبری اعراب پس از اینکه سربازان آلمانی، انگلیسی ها را از فلسطین بیرون راندند داده شده بود.
او به استخدام مسلمانان برای Waffen-SS کمک کرد
او در آلمان به عضوگیری مسلمانان، بخصوص مسلمانان اهل بوسنی و هرزگوین برای عضویت در یگان ویژه و لشکر کوهستانی سیزدهم وافن اس‌اس حنضر پرداخت. 

 در پایان جنگ، او را تحت حفاظت فرانسه درآمد، و و توانست که به قاهره فرارکند برای جلوگیری از تعقیب احتمالی.
در طول جنگ فلسطین در سال 1948،

 











 حسینی به نمایندگی از کمیته عالی عرب و مخالف هر دو قطعنامه  1947 سازمان ملل متحد طرح پارتیشن و روابط حسنه شاه عبدالله با یهودی ها در به ضمیمه شدن بخشی از فلسطین تحت حکمت بریتانیا به اردن بود.
و در سپتامبر سال 1948، او در ایجاد دولت فلسطین شرکت داشت.

 نشسته در مصر حکومت غزه، این دولت موفق به کسب شناخت محدودی از کشورهای عربی است، اما در نهایت توسط جمال ناصر در سال 1959 منحل شد.







 






پس از جنگ و متعاقب آن خروج فلسطین، او ادعای رهبری کرد، ولی کاملا بی اعتبار بود، او در نهایت توسط سازمان آزادیبخش فلسطین کنار گذاشته،  او در آنزمان بسیاری از نفوذ
سیاسی باقی مانده خود را از دست داده بود .او و در بیروت، لبنان، در ماه ژوئیه سال 1974 درگذشت.

حسینی بود و همچنان یکی از چهره های بسیار بحث برانگیز است.
 بحث مورخان تا چه حد مخالفت های شدید خود را به صهیونیسم و ​​حمایت از آلمان نازی در ملی گرایی فلسطینی و یا یهودستیزی و یا ترکیبی از هر دو حاصل شد.

هیچ نظری موجود نیست: