۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

جنایات فجیع مسلمانان تندرو در جهان، دلیل اصلی ساخت فیلم بی گناهی مسلمانان است

تارنمای فضول محله

در ماه گذشته صحنه هایی از فیلمی موسوم به “بی گناهی مسلمانان” یا “معصومیت مسلمانان” باعث کشتار و اغتشاش در بسیاری از کشورها بویژه درکشورهای اسلامی شد، حمله شبه نظامیان به سفارت امریکا در شهر بن قاضی لیبی و کشته شدن سفیر امریکا که تلاش‌های بسیار زیادی در جهت مبارزه با رژیم قذافی و آزادی مردم ستمدیده انجام داده بود و همچنین کشته شدن بیش از ۱۲ انسان در عملیات انتحاری در شهر کابل افغانستان که شمار کشته شدگان را در اعتراضات مرگبار مسلمانان به این فیلم به بیش از ۳۰ نفر افزایش داد، از تاسف آور‌ترین نتایج بربریت خشونت رفتار مسلمانان تندرو جهان در قبال ۱۴ دقیقه از یک فیلم بسیار غیر حرفه‌ای بر روی یوتیوب بود

فیلمنامه فیلم “بی گناهی مسلمانان” در اصل با نام “Desert Warriors” ساخته شده است و داستان اصلی این فیلم درباره شهاب سنگیست که درخاورمیانه سقوط می کند و برخی قبایل آن را یک شیء مقدس می پندارند (داستان این شهاب سنگ شباهت زیادی به داستان حجر الاسود سنگ مقدس مسلمانان دارد) این فیلم به بررسی زندگی بدوی اعراب بادیه نشین در زمان‌های گذشته و به خصوص زندگی فردی به نام صاحب جرج” یا “ارباب جرج” پرداخته و هم زمان به مشکلات و معضلات زندگی مسیحیان قبطی مصر به دلیل جنایات مسلمانان تندرو در قبال آنان می پردازد.





































 وقتی یک تصویر بیش از هزاران کلمه حرف دارد!، مقایسه پیشرفت دانش و تکنولوژی در کشورهای پیشرفته جهان با وضعیت گذشته و حال کشورهای اسلامی و اثباتی بر اینکه آزادی بیان اولین قدم به سوی جهانی متمدن است.


















فیلم بسیار غیرحرفه‌ای و در بسیاری از صحنه ها با استفاده از پرده سبز ساخته شده به خصوص قسمت هایی که به زندگی جورج یا همان شخصیت بحث انگیز برای مسلمانان تندرومی پردازد و این نشان از بودجه بسیار کم و تلاش هم زمان فیلمساز و تهیه کننده برای محدود کردن هر گونه ارتباط خارجی در سکانس هاییست که ممکن است افرادی را در خارج از محیط فیلمبردای نسبت به منظور اصلی فیلم آگاه کند،  شخصیت جورج بعد از ساخت فیلم در دوبله ناشیانه محمد نام می گیرد.

به غیر از نگارش بسیار ابتدایی فیلمنامه مانند لحن محاوره‌ای دیالوگ‌ها و به کاربردن الفاظ بسیار سخیفی چون حرام زاده و…برای تحقیر فردی که به درست یا غلط رهبر باورهای گروهی قلمداد می شود و همچنین کیفیت بسیار بد و اشتباهات بیشمار تدوین، نورپردازی، فیلمبرداری و… که در هر فیلم غیر حرفه‌ای متداول است…مهمترین اشکال و انتقاد مربوط به سوء استفاده دست اندرکاران اصلی این فیلم از بیشتر اعضاء گروه فیلمسازی به خصوص بازیگران است که هیچ اطلاعی از نیت اصلی تهیه کننده و فیلمساز نداشته اند و این یکی از اشکالات اصلیست که چگونه بدون صداقت و با فریب این افراد و با آگاهی از مشکلات کاری و حتی خطرات جانی که در آینده با بازی در این فیلم برای بازیگران بوجود خواهد آمد و با سوء استفاده از ناآگاهی آنها دست به ساخت چنین فیلمی زدند!…در جهان متمدن امروز هر انسانی برای بیان افکار و اعتقادات خود در هر قالب هنری به خصوص هنرهای نمایشی آزاد است اما هرگز شایسته نیست که برای رسیدن به اهداف یا بیان نظر شخصی خود از افراد دیگری بدون اطلاع و خواست آنان سود جوید!.





توضیح چگونگی تغییر صداگذاری و تدوین هدفمند فیلم

اولین موضوعی که نظر نگارنده این متن را در تماشای تبلیغ حدود  ۱۴ دقیقه‌ای فیلم “بی گناهی مسلمانان” در یوتیوب جلب کرد این بود که چگونه یک صداگذاری ساده و دوبله بسیار غیر حرفه‌ای به همراه تدوینی پیش پا افتاده می تواند باعث درگیری و کشته شدن انسان‌ها شود! احتمالا بیشتر افرادی که با صورتهایی خشمگین و مشت‌های گره کرده در خیابان‌های کشورهای مذهبی و حتی کشورهای سکولار به خشونت و تهدید و فحاشی و آتش زدن پرچم کشورهای دیگر مشغولند، هرگز تبلیغ کوتاه چند دقیقه‌ای این فیلم را در یوتیوب ندیده اند و اطلاع چندانی از چگونگی ساخت و حتی موضوع آن ندارند و تنها به تحریک مبلغین تندرو مذهبی چون دمل چرکین سرباز کرده‌ای از سال‌ها تحجر و بی‌خردی قرون وسطایی به خیابان هجوم آورده اند.

تنها با یکبار تماشای حدود ۱۴  دقیقه از این فیلم و حتی بدون هیچ اطلاعی از دکوپاژ (تنظیم و ترتیب سناریو برای فیلمبرداری) در سینما به راحتی می توان به این قضیه پی برد که تدوینگر این فیلم، صحنه‌ها و سکانس‌ها را بر اساس دوبله صداهایی که در بسیاری موارد متعلق به هنرپیشه‌ها نیست تدوین کرده به خصوص در قسمت هایی که کلماتی چون محمد، اسلام، قرآن، الله، مسلمانان و… به کار می رود.به طور مثال موقع به کاربردن کلمات مذهبی حتی المکان صورت و حرکت لب‌های بازیگران چندان مشخص یا واضح نیست و سعی شده که تا حد امکان از کلوزاپ یا نمای نزدیک استفاده نشود بلکه نماهای اینسرت (insert shots) یا نماهایی از تصاویر دیگر برای کات‌های برون برش (cutaways) به کار گرفته شود.
دوبله فیلم با گفتار هنرپیشگان همآهنگی ندارد


مثال ساده برای دکوپاژ هدفمند این فیلم بوسیله تدوینگر در صحنه، ۳:۰۲ دقیقه زمانی که سرباز جرج را به نام محمد صدا می زند ما حرکت لب‌های سرباز را نمی بینیم بلکه تنها صدای دوبله فرد دیگری و نه هنرپیشه اصلی نقش سرباز بر روی تصویر دیده می شود و یا در سکانسی که از دقیق ۴:۴۷ دقیقه شروع می شود هر زمان که جرج درباره اسلام و مسلمان بودن یک الاغ به عنوان اولین حیوان مسلمان صحبت می کند ببینده قادر به دیدن صورت و حرکت لب‌های هنرپیشه نقش جرج یا محمد نیست و تنها صدای دوبله شده‌ای شبیه صدای او را بر روی صحنه ها می شنود.

مثال‌های دیگر از دوبله بسیار ناشیانه و ابتدایی این فیلم صحنه هاییست که حتی  لب‌های هنرپیشگان به طور واضح نشان می دهند که کلمه دیگری بیان شده و نه آنچه در دوبله پس از ساخت فیلم با صدایی شبیه به صدای هنرپیشه‌ها به آن اضافه شده مانند دقیقه ۲:۴۶ پلانی که هنرپیشه مرد که در مورد پسری  که پدر مشخصی ندارد صحبت می کند و به تعبیر متحجرانه مذهبی او را کودکی حرامزاده می نامد، صدای هنرپیشه بوسیله صدای دوبله روی فیلم تغییر پیدا می کند و به او محمد نام می دهد در صورتی که لب‌های هنرپیشه به طور کاملا واضح نام آن پسر را جرج می خواند!.






به دقیقه ۰۸ :۷ این فیلم توجه کنید، زمانی که جرج، فردی که بعد از ساخت فیلم در دوبله محمد نام گرفت و یکی از شخصیت‌های کلیدی این فیلم است به سوال یکی از اصحاب خود که بانویی است پاسخ می دهد، صدای اصلی او (هنرپیشه) به تقلید صدایی شبیه او تبدیل می شود و حتی در موقع گفتن کلمه قرآن، لب‌های هنرپیشه به طور سریع و غیر عادی حرکت می کند که نشان از تدوین برای هماهنگ کردن لب‌های این هنرپیشه با صدای دوبله  شده دارد. یعنی در اصل این هنرپیشه اسمی از قرآن نبرده بلکه نام کتاب دیگری را ذکر کرده، یا در دقیقه ۱۰:۰۸ زمانی که محمد یا جرج با زینب همسر پسر خوانده‌اش که عاشق او شده در حال صحبت است، هنگامی که اشاره به صحبت در مورد لغو کردن فرزند خواندگی در اسلام دارد صدای او کاملا تغییر یافته و به صدای دیگری تبدیل می شود و …

چه دلایلی باعث شده تا یک نویسنده عرب مصری چنین فیلمنامه‌ای بنویسد؟

نگاه کوتاهی به شرایط بسیار بدوی و خشن و غیرانسانی قوانین همه حکومت‌های اسلامی و رفتار غیر انسانی این حکومت ها و مسلمانان تندرو با اقلیت‌های مذهبی که ادیان متفاوتی در آن کشورها دارند و سوء استفاده از مذهب در کسب قدرت، ثروت و تبعیض نژادی سران این حکومت‌ها و حتی رفتار فجیع و غیرانسانی مسلمانان شیعه و سنی با یکدیگر اعم از بمبگذاری، انفجارهای انتحاری و رفتار و اعمال نفرت انگیز برده داری مردان مسلمان در قبال زنان مسلمان همه و همه از دلایل اصلی ساخت این فیلم می باشد.

به طور مثال وضعیت بسیار اسفناک مسیحیان قبطی در مصر ( که نویسنده این فیلم نیزیکی از آنان می باشد) به دلیل ظلم و ستم و تجاوز مسلمانان تندروی مصری غیر قابل باور است!، موضوعی که حتی در مصاحبه یکی از بازیگران زن این فیلم به آن اشاره شد که وقتی بعد از پخش شدن قسمت هایی از فیلم در  یوتیوب، “سیدنی لی گارسیا” متوجه نیت اصلی ساخت این فیلم می شود و از نویسنده می پرسد که چرا و به چه علت به اینصورت فیلم را در تدوین تغییرداده و چرا از ابتدا این فیلمنامه را نوشته شده و ساخته است و سبب مشکلات پیش آمده برای عوامل فیلم که ندانسته با او همکاری کرده اند، شده است؟. نویسنده فیلمنامه به او می گوید: ” به دنیا بگو که شما تقصیری نداشتید و من این فیلمنامه را نوشتم چون از دست مسلمانان تندرویی که در دنیا به کشتار مردم می پردازند، به تنگ آمده ام”.






جنایات مسلمانان نسبت به دیگر باوران

آدم ربایی دختران مسیحی قبطی و تجاوز گروهی و شکنجه و اجبار آنان به گرویدن به اسلام و ازدواج اجباری با مردان مسلمان که بسیاری از آنان مسن نیزهستند، بمبگذاری‌ها و جنایات بسیار زیاد در گوشه و کنار جهان به اسم عملیات انتحاری مسلمانان، انفجار تروریستی در جلوی کلیسای مسیحیان قبطی در مصر، در شب سال نو میلادی که به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۱ کشته و ۷۹ زخمی انجامید، درگیری‌های خونین مسلمانان تندرو با مسیحیان و دیگر ادیان در تمامی جهان، قائل نبودن هیچ احترام و حق برابری برای نظریات ادیان دیگر و عدم اجازه به هرگونه اظهار نظر یا نقد نسبت به دین اسلام در صورتی که تحقیر و توهین به غیر مسلمانان (به طور مثال نجس بودن غیر مسلمانان در نظر مسلمانان! ) به طور  روزمره در برنامه‌های مذهبی اسلامی و مساجد و کلاس‌های مذهبی تکرار می شود و....

نگاه مردم جهان به زن ستیزی مسلمانان

نگاه شگفت زده بین الملی و هر انسان آزاده‌ای به قوانین بدوی مذهبی غیر انسانی چون حجاب اجباری، برده داری دائمی زنان به نام چند همسری یا خرید و فروش موقت زنان به نام صیغه و جنایاتی چون شلاق، قطع اعضای بدن انسان‌ها، سنگسار و اعدام و گردن زدن یک انسان که به هیچ عنوان سنخیتی با زندگی انسان متمدن امروزی ندارد!، از دلایل اصلی ساخت این فیلم است و تفکر سیال و آزادی بیان هر انسانی به او اجازه نقد و یا ساختن یک اثر هنری را در مورد هر موضوعی می دهد و نمی توان افکار چند میلیارد انسان یا حتی یک انسان را به خاطراعتقاد فرد یا افرادی به مذهبی یا موضوعی محدود یا کنترل کرد. چون هرگونه رفتار خشن از طرفداران یک عقیده یا مذهب سوالات بیشتر و شبه‌های دیگری را در ذهن جهانیان بیدار خواهد کرد، به تعبیر دیگر بربریت فرهنگی قومی که برای اعتراض به توهین به مذهب‌شان دست به کشتار و خشونت بزنند…،غیر قابل کتمان است!.







فیلم تجاوز و شکنجه جنسی گروهی مسلمانان با دختر قبطی مسیحی برای گرویدن به دین اسلام!!!



در جهان روشنگری کنونی چه مذهب و مرامی می تواند پایدار بماند؟

در پایان، حقیقت این است که بسیاری از سکانس‌ها و بخش های فیلم بر اساس واقعیات تاریخی زندگی پیامبر اسلام و آیات قرآن ساخته شده اند و هرگز در قرن جدید نمی توان حقایق تاریخی مکتوب را کتمان کرد و به همین دلیل است که مهمترین مسئولیت مبلغان مذهبی برای پایداری ادیانشان در دنیای متمدن امروزی تفکیک و نفی مواردی چون قتل و خشونت و خرافات به اعتقادات مذهبی غیر انسانی وجایگزینی آن با اصول حقوق بشر دنیای متمدن امروزی است، چون تنها مذهب پایدار در جهان متمدن آینده، مذهب رعایت اصول حقوق بشر و اعتقاد به تلاش برای آسایش زندگی انسان‌ها خواهد بود از همین روی است که همه کشورهای پیشرفته امروزی سعی درتبلیغ و ترویج انسانی‌ترین قسمت‌های آیین مذهبی خود و نه تکرار اشتباهات و خشونت موجود در تاریخ گذشته مذاهبشان را دارند.



دوران طلایی دانش و کرامت انسانی در اروپا پس از جنایت های دکان داران دین

چنانچه جنایات فجیعی؛ چون سوزاندن انسانها به تهمت جادوگری در تاریخ دوره سیاه حکومت مذهبی کلیسای کاتولیک وجود داشته و یا سنگسار که از تاریخ دین یهود به دیگر ادیان راه یافته ولی مبلغین مذهبی این ادیان امروزه حتی از یادآوری چنین جنایاتی که در سالهای بسیار دور اجرا شده، شرم زده هستند و با تعبیر و تغییر قوانین مذهبی خود به شکل متمدنانه امروزی و به اصطلاح به روز کردن ادیانشان، بزرگترین، پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشورها را پایه گذاری کردند در کشورهای پیشرفته امروزی هرگز قوانین و حکم‌های عصر حجری و وحشیانه‌ای چون سنگسار و گردن زدن و شلاق و اعدام به خاطر اعتقادات دینی متفاوت یا همجنس گرایی و… یا کشتار به خاطر انتقاد یا حتی توهین پیامبرانشان و… وجود خارجی ندارد و به این دلیل بیشتر کشورهای غیر مسلمان در تمامی عرصه‌های تکنولوژی و نو آوری سر آمد جهان هستند. چون افکار پیشرفته و علمی در کشورهای سکولار بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه، قابل رشد می باشند و همین امر حتی سبب فرار مغزها از کشورهای مذهبی به کشورهای سکولار و در نتیجه رشد علمی بیشتر این کشورها شده است.

رمز جاودانگی تنها در خدمت به تاریخ زندگی بشریست

از آنچه گذشت می توان نتیجه گرفت که رمز جاودانگی هر تفکر، مذهب یا حتی مبلغین مذهبی یک آئین در اعتقاد به آزادی خواهی و تلاش آنان برای “کمک رسانی به زندگی و آسایش دنیوی مردم” سنجیده می شود، چنان که مارتین لوتر و مارتین لوتر کینگ جونیور و مادر ترزا گرچه از مبلغین مذهبی بودند ولی در خدمت به تاریخ زندگی بشری جهان، جاودانه شدند



بن مایه ها:

 http://news.iafrica.com/worldnews/817119.html

هیچ نظری موجود نیست: