۱۳۹۲ خرداد ۳۱, جمعه

منابع و خلاصه ترجمه العربیه و نیویورک پست در مورد نامه خودکشی پسر روحانی


























منابع و خلاصه ترجمه العربیه و نیویورک پست در مورد نامه خودکشی پسر روحانی به دلیل نفرت از نقش پدرش در حکومت اسلام و اعدام های دسته جمعی 


چند روزی است که خبر خودکشی پسر بزرگ حسن روحانی در سایت ها منتشر شده و امروز در وبلاگت "نجوای های نجیبانه" این خبر توجه مرا به خود جلب کرد. چون بسیاری از کاربران درخواست منبع اصلی این خبر را داشتند. سعی کردم چند منبع معتبر برای این خبر پیدا کنم. با تشکر از وبلاگ "نجواهای نجیبانه" و همه وبلاگ نویسان ارزشمندی که همواره به روشنگری حقایق می پردازند.

خلاصه ترجمه متن العربیه:


خودکشی، پسر بزرگ حسن روحانی به دلیل مخالف با سیستم حکومتی اسلامی که پدرش با آن همکاری داشته بوده. خودکشی پسر بزرگ حسن روحانی در ۲۱ سال پیش چنانچه در نامه خودکشی خود بیان کرده به دلیل شرمسار بودن از اقدامات و پست های پدر خود در حکومت اسلامی " واز وابستگی پدر خود به رژیم " بوده.   به گزارش شرق الوسط منبع این خبر، زندگینامه وی به زبان انگلیسی در "ویکیپدیا"  و  وبلاگ به زبان فارسی دکتر علی نوری زاده، گزارشگر و کارشناس مدیر مرکز مطالعات عربی - ایرانی، ساکن لندن می باشد.

حسین روحانی، و او هنوز هم در سال ۱۹۹۲ در سن ۲۳ سالگی در حالی که هنوز دانشجو بوده به خودکشی دست زد، او احساس گناه زیادی به این واقعیت داشته که پدرش بخشی از سیستم اعدام عمده فروشی مبارزه تا پس از جنگ، ایران - عراق، کابل ها، کابل مرگ بسیاری از مخالفان اظهار نظر، "از جمله برخی از دوستان و همکاران خود را در این مطالعه، وی در قسمتی از نامه خودکشی خود چنین بیان کرده که "، و یک راه حل نمی بینم به جز خودکشی" او همچنین ذکر کرده از این واقعیت که پدرش در آن سال، مسئول مدیریت از زمان جنگ تا جمهوری هاشمی رفسنجانی، بسیار شرمسار است.

او احساس گناه زیادی برای این واقعیت داشته که پدر خود بخشی از سیستم مبارزات انتخاباتی و اعدام های دسته جمعی بخصوص پس از جنگ، ایران - عراق بوده که طناب مرگ را به گردن بسیاری از مخالفان، از جمله برخی از دوستان و همکاران خود او انداخته بوده.

علی رضا نوری زاده بیان کرده است که گرچه حسن روحانی برخورد تندی با خودکشی پسرش از خود نشان داد و آن را خلاف دین اسلام خواند. اما پیکر فرزندش را در بخش "شهدا" گورستان "بهشت زهرا" در تهرانبه خاک سپرد.


بن مایه: العربیه

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
خلاصه ترجمه متن نیویورک پست:

آیا پسر ارشد رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی ایران در اعتراض به "ریاکاری" پدرش و رژیم  کشت؟

گزارش های خبری ایران در آن زمان حاکی از آن است که: پسر حسن روحانی خود را با تپانچه پدرش در سال ۱۹۹۲ به ضرب گلوله کشته است. اما اکنون گزارشگر مخالف با جمهوری اسلامی ایران علی رضا نوری از نامه خودکشی پسر او  گزارش داده که  پسر بزرگ روحانی پیش از خودکشی نگاشته بوده. این یک یادداشت خودکشی. در روزنامه مستقر در لندن، که متعلق به کشور عربستان است( روزنامه الشرق الاوسط) به چاپ رسیده.

متن نامه پسر روحانی به نقل از این روزنامه چنین است: "من از دولت شما متنفرم، از دروغ ها ، از فساد شما، از دین شما، از دورویی و نقاق و ارزش گذاری های دوگانه شما،" ...


بن مایه: نیویورک پست

---------------------------------------------------------------------------------------------------------



دکتر علی رضا نوری زاده در وبلاگ شخصی خود قسمتی از نامه او را چنین ذکر کرده:
 «از حکومت شما، از دروغهای شما، از فساد شما، از مذهب شما، از تزویر و نفاق و تقیه شما متنفرم، ننگ دارم که در چنین محیطی زندگی کنم و هر روز مجبور شوم به دوستانم به دروغ بگویم پدر من از جنس اینها نیست و ته دلش با ملت است در حالی که حقیقت جز این است و وقتی شما را می‌بینم که دست خامنه‌ای را می‌بوسید حالم به هم می‌خورد...»



بن مایه: وبلاگ دکتر علیرضا نوری زاده

----------------------------------------------------------------------------------------------------


گرد آورنده و مترجم: شکوه بختیاری

------------------------------------------------


قابل ذکر است که ;  دکترعلیرضا نوری‌زاده در مصاحبه به شبکه الجزیره گفت: حسن روحانی به هیچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نیست و نماینده رهبری و نزدیک به رهبر و همواره میانه‌رو بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: