۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

٣٠٠ گربه در مشهد عقیم شدند / گوش حیوان را برای شناسائی می برند!
















حکیم مهر - مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد گفت: از تیر ماه سال جاری تاکنون، 300 گربه ولگرد در مشهد عقیم شد.
علی نجفی افزود: گربه های ولگرد یکی از معضلات شهری است که این حیوان با استفاده از تله های مخصوص زنده گیری و توسط دامپزشک متخصص جراحی و عقیم می شود.
وی ادامه داد: بعد از عملیات عقیم سازی، از گوش سمت راست حیوان نر و از گوش سمت چپ حیوان ماده، تکه ای بریده می شود تا شناسه حیوان عقیم شده باشد.
وی در ادامه از جمع آوری 697 قلاده سگ ولگرد درسطح شهر خبر داد و اظهار داشت: جمع آوری سگ ها به روش زنده گیری است که بعد از انجام آزمایشات متعدد در صورت بیمار بودن، حیوان بعد ازبیهوش شدن، به طریق «مرگ با ترحم» از راه تزریق سم کشته و به صورت بهداشتی دفن و امحاء می شود.
نجفی تاکید کرد: کار جمع آوری حیوانات موذی براساس ماده 55 قانون شهرداری ها بر عهده این نهاد قرار گرفته است.

حکیم مهر



اینجا را بخوانید تا از سرنوشت سگهای سالم مشهد بیشتر مطلع شوید. چون من فکر نمیکنم نه تنها در مشهد، بلکه در سراسر ایران جائی برای نگهداری ٦٠٠ سگ داشته باشیم. هر چند که کار به آنجا نمیکشد زیرا همه ی ما از مهربانی، علاقه و حیوان دوستی ماموران و مسئولان شهرداری مشهد با خبر هستیم بخصوص از روش "جمع آوری سگ ها به روش زنده گیری" که با خشونت باعث شکسته شدن دست و پای سگ بیچاره شود و در نهایت بعنوان سگ بیمار یا مجروح کشته شود.
نجفی تاکید کرد: کار جمع آوری "حیوانات موذی" براساس ماده ٥٥ قانون شهرداری ها بر عهده این نهاد قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: