۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

داغ گذاشتن بر بدن سه کودک یتیم در مرکز نگهداری کودکان مهر زنجان۱۳۸۷

 
زهرا، محمد مهدی، مریم، عزیزانم ما شما را فراموش نکردیم!...

چی به سر این بچه ها آمد؟، الان این بچه ها کجا هستند؟، کی می داند؟

بترس از ان روزی که این ظلم دامن زندگیت را آتیش بزند

چه توی بهزیستی بچه های بی سرپرست مسئول باشی چه در زندان ها شکنجه گر،

فردای آزادی هست و ما هم هستیم تا شما را به دادگاه بکشیم !!!

سایت حزب اعماد ملی(سحام) نوشت:

اخيراً يكي از بانوان محترم و علاقه‌مند به كارهاي خيرخواهانه كه در انجمن‌هاي خيريه‌ متعددي فعاليت دارد و سال‌هاست كه در انجمن‌هاي خيريه و همچنين دانشگاه با بنده همكار بوده است، با مراجعه‌ به اين‌جانب خبر از وقوع حادثه اسفناكي در خصوص سه نفر از كودكان يتيم تحت سرپرستي سازمان بهزيستي در «مركز نگهداري كودكان مهر زنجان»، واقع در خيابان دانشسرا، جنب انبار گندم داد. ابتدا براي اين‌جانب باور كردني نبود، ولي با توجه به شناختي كه از اين بانوي محترم داشتم در صدد تحقيق در اين زمينه برآمدم و با كمال تأسف به طور مستند، اطلاع حاصل كردم كه بر روي بدن سه نفر از كودكان يتيم اين مركز به نام‌هاي زهرا، مريم و محمدمهدي داغ گذاشته شده است. بعد از تلاش بسيار موفق به تهيه عكس از بدن مجروح اين كودكان شدم كه در اين عكس‌ها به وضوح مشاهده مي‌شود كه بر اثر داغي كه بر بدن اين كودكان گذاشته شده، صورت زهرا و پاي مريم و گردن محمدمهدي سوخته شده است!

بعد از مشاهده اين عكس‌ها چندين روز به شدت ناراحت بودم و روز و شب را با ناراحتي و حزن و اندوه شديد سپري مي‌كردم.

يقيناً جسم و جان سه كودك يتيم و مسلمان، كمتر از جواهرات يك زن يهودي نيست و بايد در صورت هر گونه تعدي به آن، مسؤولان مربوطه پاسخگو باشند. از اين رو تصميم گرفتم كه اين عكس‌ها را در هفته‌نامه بهارزنجان منتشر كنم تا شايد اطلاع افكار عمومي و حساسيت آن‌ها مانع وقوع حوادث مشابه در آينده شود و مسؤولان استان و كشور احساس مسؤوليت كنند و در صدد پاسخگويي بر آيند. اما با كمال تأسف بعد از گذشت يك هفته از انتشار اين خبر كوچك‌ترين اقدامي از سوي مقامات استان به منظور پاسخگويي در قبال اين فاجعه دردناك انجام نشده است.

در پيمان جهاني حقوق كودك كه داراي يك مقدمه و54 ماده است و در 41 ماده آن حقوق كودك را مطرح مي سازد و13ماده آن در باره چگونگي اجراي آن در هركشور مي‌باشد بر ضرورت تكريم كودك تأكيد فراوان شده است. با توجه به تعهد ايران در قبال پيمان‌هاي بين‌المللي و تعهد كشور براي رعايت آن‌ها، بر اساس لزوم و وجوب وفاي به عهد در فقه اسلامي عمل به اين تعهدات علاوه بر ضرورت عمل به ميثاق‌هاي بين‌المللي شرعاً نيز واجب است.

در ماده 19 اين پيمان تحت عنوان «منع بدرفتاري با كودك» آمده است: «دولت ها موظف هستند كودك را از هر نوع بدرفتاري والدين يا سرپرستان ديگر محافظت كنند و براي جلوگيري از هر نوع سوء استفاده ازكودك، اقدامات مناسب اجتماعي را انجام دهند.»

همچنين در ماده20 تحت عنوان «كودكان بي‌سرپرست» آمده است: «دولت‌ها بايد به كودكان محروم از خانواده كمك كنند و جايگزين مناسبي براي آنان تعيين نمايند.»
همچنين در ماده37 تحت عنوان «منع شكنجه» آمده است: «هيچ كودكي نبايد مورد شكنجه، رفتارستمگرانه و بازداشت غيرقانوني قرارگيرد. مجازات اعدام و حبس ابد در مورد خلافكاري‌هاي كودكان زير18سال، ممنوع است.»

حال با توجه به سكوت مقامات استان اعم از استاندار، فرماندار زنجان، مديركل بهزيستي و ديگر مقامات مسؤول در قبال اين فاجعه دردناك، از عالي‌ترين مسؤولان كشور انتظار مي‌رود كه با نهايت دقت اين موضوع را بررسي كنند و به افكار عمومي پاسخ دهند كه چرا در حيطه مديريتي مسؤولان استان زنجان چنين فاجعه‌اي رخ داده است؟ اين فاجعه از چنان اهميتي برخوردار است كه ضرورت دارد براي بررسي و رسيدگي به آن يك كميته حقيقت‌ياب كه در آن مطبوعات و ديگر رسانه‌هاي خبري نيز حضور داشته باشند تشكيل و بعد از كشف حقيقت، پاسخ قانع‌كننده‌اي به افكار عمومي داده شود.


هیچ نظری موجود نیست: