۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

دو بانوی عریان، پاک سرشت تاریخ بشریت؛ بانو گادیوا و علیا ماجده المهدی







دو بانوی عریان، پاک سرشت تاریخ بشریت؛

بانو گادیوا (به معنای: هدیه ای از طرف خداوند) برای کاهش ظلم و ستم شوهرش برمردم و کم شدن مالیات


در انگلستان در قرون وسطی در شهر کاونتری دوک کاونتری مالیات سنگینی برای مردم تعیین کرده بود.همسرش زنی از طبقات ممتاز و در عین حال بسیار محبوب بود.وقتی ظلم و ستم شوهرش را میدید که باعث بدبختی مردم شده بود به شوهرش اصرار کرد که مالیات را کم کند شوهرش که دخالت زنان را در امور مملکت نادرست میدانست سرانجام به شرطی حاضر به کم کردن مالیات شد.شرطش این بود که همسرش برهنه دور تا دور شهر را بگردد.او تصور میکرد که همسرش با شنیدن این شرط برای همیشه در امور مملکت دخالت نخواهد کرد.دوک هرگز فکر نمیکرد همسرش شرط را بپذیرد.خبرش در شهر پیچید.در روز موعود همسر دوک عریان سوار بر اسب در حالی که موهای خود را بر روی سینه ریخته بود در شهر چرخید.مردم ان شهر به احترام این بانو از خانه بیرون نیامدند و تمام در و پنجره ها را بستند.لیدی گودیوا تمام شهر را که در ان پرنده پر نمیزد پیمود و برای همسرش چاره ای جز برداشتن مالیات گزاف از دوش مردم باقی نماند.در تاریخ انگلیس این بانو به عنوان نجیب ترین زن عریان جایگاه بالایی




http://n-heshmatkhah.persianblog.ir/post/17
http://en.wikipedia.org/wiki/Lady_Godiva
و

عالیه معلیا ماجده المهدی دختری مصری در اعتراض به ارتجاع مذهبی پس از انقلاب اخیر مصر

بلاگر مصری، مسلمانان متعصب کشورش را با نمایش عکسهای کاملا لخت خودش در وبلاگش به مبارزه طلبید .  عالیه مقدا المهدی دختر مسلمان مصری در اعتراض به قوانین اسلامی  و محدودیت های زنان کشور مصر ،  عکس های کاملا عریان خود را در وبلاگش قرار داد . او نوشت که این بدن خودش است و اختیارش را دارد و از این آزادی لذت می برد . او در وبلاگش گفته که نمیخواهد اسلام گرایان آزادی زنان مصری را محدود کنند . او همچنین گفته علاقه به انتشار عکس های عریان ندارد و این کار را تنها در اعتراض به اسلام گرایان تندرو مصری انجام می دهد . تیتر این مطلب در وبلاگ او هنر عریانی است او دانشجوی هنر رسانه است دانشجویان این رشته در مصر حق طراحی مدل های عریان را ندارند  .
یک دختر 20 ساله مصری که می گوید عضو جنبش 6 آبریل است با انتشار عکس کاملا برهنه خود روی وبلاگ ، فیسبوک و تویتر شخصی اش جنجال به راه انداخت .

علیا ماجده المهدی که امروز چهارشنبه بیست ساله شد اقدام خود را "جنبش آزادیخواهی اونلاین" نامیده است و دختران عرب دیگری نیز اعلام داشتند برای همبستگی با علیا عکس های برهنه خود را رسانه ای خواهند کرد .

عکس علیا همچنان بر روی صفحات شخصی وی در شبکه های اجتماعی و نیز یوتیوب قرار دارد . هنگامی که وی روز یکشنبه گذشته به عنوان نخستین دختر عرب دست به چنین اقدامی زد و دیوارهای حیا در جوامع عرب را شکست ، هزاران نفر از کاربران خشمگین، کنجکاو و هوادار علیا نسبت به این جنجال واکنش نشان دادند.

العربیه.نت نیز با فرستادن پیامی بر روی صفحه علیا در فیسبوک از وی خواست توضیحاتی درباره عکس یادشده بدهد اما وی تاکنون پاسخی به درخواست العربیه.نت نداده است.

علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را "مذكرات ثائرة" ( یادداشت های یک زن انقلابی) نامیده است در زیر عکس بزرگ خود نوشته است ، "نخست درباره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتاب های هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید ، سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن های خود را که بادید تحقیر آمیز به آنها نگاه می کنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید ".

علیا در زیر عکس خود عکس برهنه یک مرد جوان مصری را گیتار به دست منتشر کرده است . در این صفحه همچنین تابلویی از کار فادی موریس که دختر لختی را نقاشی کرده است و نیز عکس های زنان لخت دیگر نیز منتشر شده است. علیا سه عکس مختلف از خود منتشر کرده است ؛ یکی با نوار چسب بر روی لب های خود ، و دیگری با نوار چسب بر روی چشمان خود ، اما بار سوم به جای پوشاندن گوش های خود با نوار چسب جای دیگری از بدنش را پوشانده است .

در هر ثانیه سه نفر به بینندگان این وبلاگ افزوده می شود و بیشترین آنها که از کشورهای مختلف عربی هستند با وی اعلام مخالفت کرده اند ، اما جالب این که تعداد زنانی که با وی اعلام هبستگی کرده اند بیشتر است. برخی از آنها نیز اعلام داشته اند در شرایط مناسبی عکس های لخت خود را منتشر خواهند کرد .

از سوی دیگر جنبش 6 آوریل که یکی از مهمترین گروه هایی است که انقلاب علیه حسنی مبارک را رهبری کرد با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن به العربیه.نت فرستاده شد عضویت علیا در این جنبش را رد کرد و به دنبال آن علیا نیز اعلام کرد که عضو این جنبش نیست در حالیکه پیشتر خود را وابسته به آن اعلام کرده بود.

او تاکید کرد عکس های خود را در خانه پدری اش انداخته است نه در خانه دوست پسرش کریم عامر .

http://7tir2.info/index/viewtopic.php?t=71284




http://www.alarabiya.net/articles/2011/11/16/177510.html

هیچ نظری موجود نیست: