۱۳۹۱ مرداد ۵, پنجشنبه

انتشار گسترده فیلم وعکس های جعلی به عنوان اسناد نسل کشی مسلمانان در میانمار! (Hoax pictures about Myanmar)

Muslim killings in Burma: Islamist parties spread fake pictures

http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20120726234208038

http://radiokoocheh.com/article/172569

 با محکوم کردن هرگونه قتل و تجاوز  نسل کشی و حتی کوچکترین تضعیف حقوق بشردر دنیا و با اظهار تاسف از درگیری های بوجود آمده در میانمار که به کشته شدن شماری از مسلمانان انجامیده و با امید اینکه سازمانهای بین المللی به این درگیری ها و کشتار پایان دهند، نتوانستم در برابر عکس ها و فیلم های پخش شده در سطح اینترنت که بسیاری از آنها کذب محض است سکوت کنم !



 شماری از این تصاویر که در فیسبوک به عنوان نسل کشی مسلمانان در میانمار پخش شده مربوط به زلزله Yushu در چین در سال ۲۰۱۰ می باشد، ویدیو سند این عکس در ذیل ذکر شده 
































Social networking sites are abuzz with news about Muslims being killed in Burma.You can see the sporadic posting of pictures by different people with captions like ‘Muslims killing in Burma’, ‘Muslims slaughtered by Buddhists in Burma’ and so on.
Thus, I took on the mission to sort the truth out for myself once and for all and researched some pictures that I felt were dubious. Below are a few pictures and their original copies. You can evidently see the gross difference between them and how they are thrown out of context.
This was a picture shared on Facebook.


I have found the original version which reads differently to the the one posted on the social networking site.

This picture was taken in 2010 after an earthquake in China and captures the efforts put in by the Tibetans to help rescue the victims. Now, Islamic political parties and some other elements are sharing this image as Muslim killing and their slaughter in Burma.

-----------------------------------------------------------------------------------

Another widely circulated  picture captioned “More then 1,000 people killed in Burma” is also fake.

این تصویر که به عنوان کشتار ۱۰۰۰ مسلمان در برمه بر روی اینترنت پخش شده نیز جعلی است.















این تصویر نیز که به عنوان تصویر کشتار مسلمانان در میانمار پخش شده که همینطور که ملاحظه می کنید  عکس اصلی در تایلند در سال 2004 گرفته شده است.
 این تصویر معترضان را نشان می دهد که بوسیله پلیس در خارج از تل بای ایستگاه پلیس در بانکوک با شلیک گاز  اشک آور کنترل شدند و این تقریبا  1،409.9 کیلومتر دورتر از برمه است!



--------------------------------------------------------------------------


در واقع، این تصویر متعلق به یک حادثه نقض حقوق بشر توسط مقامات تایلندی Rohingya علیه اقلیت قومی برمه است. این پناهندگان به مدت چند هفته در بازداشت بوده و سپس با کشتی  فرستاده  شدند.

این عکس یکی دیگر از نمونه ای از مغالطه از جمله گسترش در سراسر سایت های رسانه های اجتماعی در رابطه با قتل عام مسلمانان در برمه است.

Below, please find another image which was posted online, this time with an imprint of Jamaat-e-Islami on the top left . It reads ‘Terrorists of Budhism of Burma kills 500 Muslims’.
As you can guess, this is also a fabricated picture.
Terrorists of Budhism of Burma Kills 500 Muslims at the Beach today 753438 Muslims Killing in Burma and our Social Media / Islamic Parties
In reality, this image belongs to a Human Rights violation incident by the Thai authorities against the Rohingya ethnic minority of Burma. These refugees were detained for a few weeks and then sent off drifting into the sea.
Here is another instance of such fallacy spreading across the social media sites regarding the massacre of Muslims in Burma.

 -----------------------------------------------------------------------------

 در اینجا  نمونه ای دیگردر رابطه با مغالطه عکس های قتل عام مسلمانان در برمه است که در دنیای مجازی گسترش یافته .

Here is another instance of such fallacy spreading across the social media sites regarding the massacre of Muslims in Burma.
fb image Muslims Killing in Burma and our Social Media / Islamic Parties
This picture is extremely misleading considering that the original image was about the riots in Thailand that took place in 2003!

 تصویر اصلی مربوط به  شورش در تایلند است که در سال 2003 صورت گرفت و نه کشتار مسلمانان در سال ۲۰۱۲

 --------------------------------------------------------------------------------------

اکنون، نگاهی به تصویربیندازید و کمی فضای آنرا بررسی کنید


Now, take a look at the image below and observe how it is blown out of context.
fb image02 Muslims Killing in Burma and our Social Media / Islamic Parties
Now, view the original.
fb image02 origi 700x1024 Muslims Killing in Burma and our Social Media / Islamic Parties
The original picture is not even remotely close to what the picture above states. In fact, a Tibetan protester had set himself on fire in protest prior to the arrival of Chinese president Hu Jintao and that too in Delhi.



 تصویر اصلی هیچ ربطی به کشتار مسلمانان در میانمار ندارد بلکه ، یک معترض تبتی است که خود را در اعتراض ورود  رئیس جمهور چین هو جینتائو در دهلی نو به آتش کشید

----------------------------------------------------------------------------------------------


یا این ویدیو که به عنوان فیلم سوزاندن مسلمانان میانمار در فضای مجازی پخش شده در اصل مربوط مسیحیان کاتولیک  کنیا است که سالمندانی را به جرم جادوگری به طرز وحشیانه و جنایتکارانه ای آتش می زنند.

























 ----------------------------------------------------------------------------------------


یا این عکس که به عنوان عکس نسل کشی مسلمانان در میانمار در فضای مجازی پخش می شود عکس انفجار تانکر گاز در کنگو مربوط به  خشونت های انتخاباتی است

















این انفجار، در تاریخ 3 ژوئیه، یک تانکر در شهر سنگ، Kivu جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) بوقوع پیوست که ۲۳۵ کشته در بر داشت.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------


من کشتار مسلمانان در برمه را حتی برای یک لحظه انکار نمی کنم و از این درگیرها و کشتار وحشتناک در برمه متاسفم و امیدوارم با کمک نیروهای بین المللی این درگیری ها پایان پذیرد و عاملین این کشتار محاکمه شوند ولی چیزی که نمی توانم در برابر آن سکوت کنم  گمراه کردن مردم است و انتشار هدفمند اکاذیب و فیلم وعکس های جعلی و نادرست از طرف خبرگزاری های مسلمان برای گسترش جو افراط گرایی و نفرت و تعصب در بین مسلمانان است!...، و در مرحله بعدی بی اعتمادی جامعه جهانی و مردم نسبت به اخبار تحریف شده سایت های مسلمانان که این امر حتی اخبار حقیقی از سایت های خبرگزاری مسلمانان را بی ارزش و غیر قابل اعتماد خواهد کرد. 



(ترجمه و تحقیق: شکوه بختیاری)





منابع:


http://www.loonwatch.com/2011/10/fake-nigerian-christians-burnt-alive-photo-resurfaces-on-facebook/

http://blogs.tribune.com.pk/story/12867/social-media-is-lying-to-you-about-burmas-muslim-cleansing/

۱ نظر:

Polaris گفت...

پژوهش بسیار خواندنی و خوبی بود...ممنون از تلاشتون.
من هم از دیروز جستجوهایی در این زمینه انجام دادم.
به نظر می رسه در مورد تایلند خبری که در لینک زیر و به نقل از AFP منتشر شده معتبر تر باشه:
http://www.tribuneindia.com/2004/20041027/world.htm
در مورد عکس راهبان شریف تبتی که واقعا ناجوانمردانه قصاب و آدمکش معرفی شدند و در عکس منتشر شده در حال آماده سازی مراسم سنتی برای کشته شده های زلزله هستن باید بگم که این عکس در جوایز عکس های خبری World Press Photo Awards به مرحله پایانی راه پیدا کرده بوده و دوستان خبرساز و شایعه پراکن در این حد غیرحرفه ای عمل کردن:
http://www.flavorwire.com/204038/the-best-in-photojournalism-world-press-photo-2011-winners?all=1preparing
در مورد آمار واقعی کشته شده های این نزاع قومیتی در دو سه روز گذشته سازمان مردم نهاد عفو بین الملل خبری منتشر کرده که به نقل از پلیس اعلام کرده از ابتدای درگیری ها 78 تن و در آمار غیررسمی 100 تن کشته شده اند.
http://www.amnesty.org/en/news/myanmar-rohingya-abuses-show-human-rights-progress-backtracking-2012-07-19