۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

اصلاح طلبان را بهتر بشناسید این قسمت: سید محمد موسوی خوئینی‌ها




















مذاکره محمد موسوی خوئینی ها با تعدادی از گروگانهای سفارت آمریکا















محمد موسوی خوئینی ها در حال اقامه نماز جماعت در جلوی سفارت تسخیر شده آمریکا بعد از گروگانگیری! 




از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد:
سید محمد موسوی خوئینی‌ها (زادهٔ ۱۳۲۰ در قزوین) مجتهد و سیاست‌مدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۴ دبیر مجمع روحانیون مبارز می‌باشد. وی یکی از شخصیت‌های محوری در جریان چپ سنتی و جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی است.

خوئینی‌ها رهبر معنوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا و از نزدیکان روح‌الله خمینی پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود. او در دوران رهبری خمینی پست‌های مهمی همچون نایب رئیسی دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی صدا و سیما (۱۳۵۹)، دادستانی کل کشور، ریاست سازمان حج ایران، نمایندگی دورهٔ اول مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی را برعهده داشت. اما پس از مرگ خمینی بجز مدتی حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مسئولیت رسمی جدی نداشت و با انتشار روزنامه توقیف‌شدهٔ سلام (۱۳۷۰ تا ۱۳۷۸) که به شدت از سیاست‌های دولت انتقاد می‌کرد نقش مهمی در پیروزی محمد خاتمی در انتخابات سال ۱۳۷۶ ایفا کرد.


 








































http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/12/111219_l72_reform_majid.shtml

 
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

هیچ نظری موجود نیست: