۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

ستار هدایت‌ خواه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس هشتم ساعتها در مورد ضرورت حجاب در سینما حرف زد ولی یادش نبود یاسوج سینما ندارد !


















ستار هدایت‌خواه نماینده مردم شهرستان بویر احمد و دنا در مجلس هشتم ساعتها در مورد ضرورت حجاب در سینما حرف زد ولی یادش نبود یاسوج سینما ندارد!!!

نماینده مجلس طالبانی جمهوری اسلامی ستار هدایت‌ خواه و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس هشتم ساعتها در مورد ضرورت حجاب در سینما حرف زد ولی یادش نبود یاسوج سینما ندارد !

نماینده مجلس طالبانی جمهوری اسلامی در نشست «حجاب چرا؟» گفت:
ضرر بی حجابی از مواد مخدر بیشتر است و با تشریح دیدگاه اسلام راجع به عفاف و حجاب گفت: همانطور که بیرون آمدن " موی " سر زنان حرام است تراشیدن ریش طبق فتوای فقها احتیاط واجب و حرام می باشد.



سایت خبری خبری تحلیلی بویرنیوز: ستار هدایت خواه نماینده مردم شهرستان بویر احمد و دنا در مجلس هشتم در نشستی که با عنوان حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: اگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حجاب را  مرحله به مرحله اجباری می کردیم در شرایط کنونی شاهد افت حجاب در جامعه نبودیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود: در سالهای پس از انقلاب به یکباره حجاب به صورت قانون در آمد و ابلاغ شد آرام آرام در جامعه رنگ باخت. در حالی که باید این تغییرات مرحله به مرحله انجام می شد.

وی با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان گفت: سینما ی ایران در دوران اصلاح طلبان به ترویج بی حجابی و بد حجابی پرداخت  و در آن زمان گزارش کامل این بد حجابیها هم در مجلس قرائت شد ولی متاسفانه در زمان وزارت آقایان صفار هرندی و حسینی به این گزارشها توجهی نشده است.

وی ادامه داد: ناهنجاریها در جشنواره فجر سال ۹۰ به نسبت سالهای گذشته کمرنگ تر بود.  و درصد فیلمهای با ارزشهای اسلامی در جشنواره بیشتر از فیلمهای بی ارزش بود....

حاشیه های نشست:

هدایت خواه در حاشیه نشست ضمن انتقاد از عملکرد لاریجانی گفت:عملکرد ایشان در حدی ضعیف بود که مقام معظم رهبری در جلسه ای که با مجلس داشتند هیچگونه اعلام رضایتی از عملکرد ایشان نداشتند در حالی که در دوران ریاست آقای حداد عادل همیشه اعلام رضایت داشتند.

وی دامه داد حتی گفته می شود مقام معظم رهبری در جلساتی از عملکرد ایشان انتقاد هم کرده اند.و تذکراتی را به وی گوشزد کرده اند.

هدایت خواه گفت معتقدم با رفتن آقای لاریجانی دوران ریاست آقای توکلی بر مرکز پژوهشهای مجلس تمام می شود چرا که توکلی به پشتوانه نسبت خانوادگی نزدیکی که به آقای لاریجانی دارد تاکنون توانسته در مرکز پروهشها بماند.

ضیائیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در ابتدای جلسه درباره حجاب متنی قرائت کرد چنین به نظر می رسید متن سخنرانی را چند دقیقه قبل از جلسه از اینترنت چاپ شده و به دست وی رسیده است و وی برای نخستین بار این کلمات را شنیده یا می خواند.

حاضران در جلسه سینما را مهمترین عامل ترویج بد حجابی می دانستند در حالی که هدایت خواه معتقد بود سینمای ایران  رشد خوبی داشته است و استناد وی به فیلمهای سال ۹۰ بود و درباره این فیلمها با حاضران گفتگو می کرد در حالی که ایشان به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی فراموش کرده است که سالهاست سینمای شهر یاسوج به پارکینگ تبدیل شده است و فیلمهای جشنواره فجر ۹۰ هنوز وارد مرحله اکران خانگی نشده است.

یکی از حاضران جلسه از نماینده مردم بویر احمد و دنا پرسید: آقای هدایت خواه شما که معتقدید تمام بی بند و باریها در زمان اصلاحات رخ داده است عملکرد دولت آقای احمدی نژاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

هدایت خواه نیز گفت:  من سخنگوی دولت نیستم ولی روحیاتی در دولت وجود دارد که مروج بی حجابی است که نمی خواهم به آن اشاره کنم. اما ابزار مجلس نیز سوال ، تذکر و استیضاح است که به وفور از آن استفاده کردیم.

یکی از حاضران در جلسه گفت:چرا در حالی که در شعار همه جا علیه بد حجابی سخن می گویند اما در راهپیماییها و انتخابات و سر شماریها  رسانه ملی بر روی حضور  و مشارکت بد حجابان بیشتر مانور می دهد.

هدایت خواه نیز گفت: هدف از پخش تصاویر این افراد این است که بگوییم چه خوب است که این افراد حجابشان را رعایت کنند.که به نظر می رسید پاسخ قانع کننده ای نبوده است.

در پایان هدایت خواه خطاب به مسئولان داشنگاه آزاد گفت: اعتقاد دارم با زور نمی شود حجاب را عمومی کرد و نباید چادر در دانشگاه اجباری باشد چرا که حجاب اجباری نتیجه عکس می دهد.

شایان ذکر است که:

چندی پیش؛ مدیر سازمان ملی جوانان گفت: شهری که مرکز استان چهار فصل است و پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است، سینما ندارد و تنها سینمای آن، سالهاست به پارکینگ خودرو شهروندان تبدیل شده است!.

و من در عجبم:
که این نماینده به اصطلاح مردم یا بهتر بگویم حجاب اجباری برده داری قرون وسطی؛ هیچ اشاره ای به یک بام و دو هوا بودن قضیه حجاب برای خانم های بیت رهبری و مردم عادی یا فقر مردم بویراحمد و دنا و نگاهي به مشكلات زنان و دختران زيلايي در شهرستان بويراحمد و جنایت کشتن ناصر امیرنژاد دانشجوی اهل یاسوج در رشته هوا-فضا، که در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در جریان راهپیمایی مردم تهران در میدان آزادی در ابتدای خیابان محمد علی جناح در تیراندازی از ساختمان بسیج کشته شد و یا مرگ دختر بچه فقیری به نام هاجر در یکی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد که سال گذشته به دلیل فقر و نداشتن 6 هزار تومان پول دارو فوت کرد و یا درباره وضعیت داریوش جلالی، دانشجوی دانشگاه یاسوج که به نشانه اعتراض به "وضعیت دانشگاه یاسوج" لب‌هایش را دوخته و خود را به نرده‌های دانشگاه زنجیر کرده بود و یا اینکه چرا شهری با زیبایی های بی شمار طبیعی که لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده در جذب توریست خارجی کاملا ناموفق است؟! و در پایان این نماینده حجاب اجباری برده داری و نه نماینده مردمی، هیچ اشاره ای هر چند ناچیز به اینکه شهرستان گچساران همین استان ۲۰درصد نفت ایران و تقریبا۲۰اقتصاد ایران را تأمین می کند... ولی در کمال ناباوری با بیکاری و فقر واعتیاد دست و پنجه نرم می کند...، نداشت!؟

و آیا دلیل همه این مسائل حکومت فاشیستی مذهبی اسلامی و اجبار زنان به حجاب و قوانین سختگیرانه بدوی بر مردم نیست...، 

که اگر این قوانین بدوی به قوانین حقوق بشری تغییر کند ، شهری که لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده می تواند با درآمد سرشار جذب توریست خارجی کل استان را بی نیاز کند... و یا اینکه اگر این رژیم مذهبی فاشیستی تغییر کند پول نفت بدست آمده از شهر گچساران همین استان برای فلسطین و حزب الله لبنان و آشوب در یمن و انرژی هسته ای و اختلاس و خرج آقازاده های بیت رهبری و مجلس و ...هزینه نمی شد و خرج خود مردم استان می شد...این استان یکی از ثروتمند ترین استان های ایران و خاورمیانه خواهد بود...

شاید چون حرف زدن درباره قوانین بدوی و برده داری اجبار پوشش به زنان تحصیلات نمی خواهد و شعور احتیاج ندارد...
ولی یک حساب سرانگشتی برای بهبود وضعیت مردم از آنچه ذکر شد،
نیاز به شرافت و آزادگی و همنوع دوستی و چهار کلاس سوادی است که من دارم!...


 http://www.ebtekarnews.com/ebtekar/News.aspx?NID=83440
   http://boyernews.com/archives/3965

هیچ نظری موجود نیست: