۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۵, جمعه

بحران خشونتهای خانوادگی در عربستان















تحلیلگر و نویسنده سعودی با هشدار در خصوص بحران خشونتهای خانوادگی در عربستان، درباره فروپاشی و انحطاط اخلاقی جامعه این کشور اظهار نگرانی کرد.
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالله باجبیر" در مقاله ای با اشاره به حوادث اسفبار و خشونتهای خانوادگی در جامعه عربستان نوشت: واقعیت آن است که این خشونتها وجود دارد .. برخی از پژوهشگران به این موضوع اشاره کرده و می گویند که خشونتهای خانوادگی از 10 درصد فراتر نمی رود؛ اما این خشونتها فقط یک مورد نیست، بلکه به نمونه هایی از آن در جامعه اشاره می شود. بعنوان مثال یک همسر پس از 4 دختر و یک پسر همسرش را طلاق داده، پسر را باخود می برد و دختران را با همسر سابقش تنها می گذارد.
باجبیر افزود: اما مسأله غیرعادی آن است که یک سعودی پسرش را شکنجه داده و او را با زنجیر می بندد. طبیعی است که در چنین شرایطی فرزند می گریزد و به مادرش پناه می برد. اما در آخرین بار پدر با کارد به گردن فرزندش ضربه می زند و او را می کشد.
وی خاطرنشان کرد: این نمونه ها بسیار زیاد است و شکل ها و صورت های متفاوتی دارد؛ مانند سوختگی های شدید در اثر شکنجه نامادری، یا ضرب و شتم شدید یک دختر به دست پدر برای ازدواج اجباری با یک پیرمرد، و یا ضرب و شتم همسر مقابل فرزندان.
باجبیر هشدار داد: افزایش اینگونه موارد، بیانگر آن است که خشونتهای خانوادگی در عربستان سعودی به یک پدیده متداول در کشور تبدیل شده است. ولی با وجود اقدام نهادهای دولتی و مدنی، هنوز نتیجه تلاش‌ها برای کنترل این خشونتها اعلام نشده است.
این نویسنده و تحلیلگر سعودی خاطرنشان کرد: برخی دلیل شدت گرفتن خشونتهای خانوادگی را مصر مشروبات الکلی و مواد مخدر می دانند، به صورتیکه برخی آمارها حاکی از آن است که 30 درصد مسائل خشونتبار به دلیل روی آوردن به اینگونه مواد حرام و ممنوع است.
باجبری تأکید کرد: با وجود تشکیل سازمانهایی برای حمایت از قربانیان خشونتهای خانوادگی، این موضوع همچنان در دست بررسی قرار دارد، و هنوز هیچ تلاشی برای مقابله با این پدیده صورت نگرفته است

شیعه نیوز - قطره


هیچ نظری موجود نیست: