۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

هر آنچه در مورد پارچین نمی دانید، مصاحبه با یکی از کارکنان سابق پارچین/Everything that you need to know about the Parchin military base, an interview with a former employee of Parchin

گفتگوی اختصاصی شکوه بختیاری با آقای (آ.پ) یکی از کارکنان سابق منطقه نظامی پارچین  
 



-لطفا در مورد موقعیت جغرافیائی پارچین و همچنین رفت آمد پرسنل و قسمت نگهبانی پارچین توضیح دهید:
 در طی سالهای ماموریت و خدمت من در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  به لحاظ ماموریت های خاص  چند ماهی در گردش مکانهای حساس در حوزه پارچین بوده ام. 

بطور کلی پارچین از شمال به پارک ملی سرخه حصار و دماوند از جنوب به پاکدشت منتهی میشود، و راههای 
 ارتباطی نیز از شمال و جنوب بوده و شهرک پرسنل و کارمندان پارچین نیز در قسمت منتهی به شمال شرقی قرار دارد، در این شهرک که همانند مکانهای دیگر مسکونی دارای فروشگاه ، بانک، استادیوم ورزشی برای ساکنین آن در نظر گرفته شده است که البته ساکنین روستای حمامک نیز به این مکان در رفت و آمد هستند که اغلب ساکنین این روستا به کار کشاورزی و دامداری به لحاظ موقعیت دشت و کوهستانی آن منطقه هستند.

البته ناگفته نماند ورود و خروج افراد به شدت کنترل میشود و تمامی افراد بدون داشتن کارت شناسایی حوزه پارچین حق ورود به منطقه را ندارند. 
دور تا دور منطقه پارچین حاوی برجک های نگهبانی و نورافکن های پرنوری  هستند که سربازان وظیفه در آنها به نگهبانی و دیدبانی مشغول میباشند. 
منطقه نظامی پارچین برای دیدبانی از ۵ گروهان کمک میگیرد که زیر نظر گردان مرکزی در نزدیکی شهرک اداره میشود هر گروهان نزدیک ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر نیرو در اختیار دارند ..
پرسنل و کارمندان پارچین عموما در خود شهرک ساکن نیستند و هر روزه به غیر از روزهای تعطیل صبح و غروب اتوبوسهای مخصوص با آرم وزارت دفاع و پارچین را میتوانید در جادهای منتهی به تهران / ورامین و حومه مشاهده نمائید که این به نوبه خود یکی از بزرگترین ناوگان حمل پرسنل در زیر مجموعه وزارت دفاع میباشد.


 










-مهمترین تولیدات وزارت دفاع در پارچین چیست؟
 صنایع اسلحه سازی ،تولیدات موشکی ،و قسمت شیمیائی ، که هر کدام نیز به چندین بخش تفکیک شده تقسیم میشوند.
به عنوان مثال در قسمت موشکی کلاهک ها در یک بخش مجزا ،سوخت های جامد و مایع و همچنین تکنولوژی کنترل ماهواره ای که بوسیله کامیونهای سیار برای پرتاب موشکها استفاده میشوند مورد بهره برداری قرار میگیرد. 
مهمترین این بخش قسمت کلاهکهای موشک هستند که زیر ذره بین خاصی قرار دارند. 
موشکهای میان برد و دور برد بالستیک که عموما زیر نظر کارشناسان کره شمالی و در برخی موارد چینی ساخته میشود.
اغلب فارغ التحصیل های دانشگاه مالک اشتر تهران و اصفهان با گزینشها و رد شدن از فیلتر های خاص و  با توجه به رشته تحصیلی زیر نظر همین کارشناسان آموزش های تکمیلی خود را در زمینه ساخت موشکها، اسلحه سازی وصنایع شیمیائی برای قسمت پارچین میگذرانند. 
کارشناسان کره ای در یکی از ساختمانهای مخصوص در شهرک مسکونی پارچین ساکن هستند و در این مدت نیز اغلب زبان فارسی را آموخته اند توجه داشته باشید حفاظت اطلاعات پارچین ارگانیست که بشدت تمامی رفت و آمدها تلفنها و نگهبانی ها را زیر نظر داشته و کوچکترین گزارش اطلاعاتی را از نظرها دور نگه نمیدارند. 


-لطفا در مورد قسمت های مختلف بازرسی پارچین توضیح دهید:
برای ورود به قسمتهای تولیدی پارچین از درب ورودی جنوبی ۲ ایست بازرسی و همچنین بازرسی های خاصی در قسمتهای حساس پارچین ایجاد شده است. مراکز اداری اغلب در اطراف بازرسی ۲ ایجاد شده اند تا از ورود و دیدار از قسمتهای دیگر جلوگیری شود. ساختمانهای دیگری هم در زیر زمین ایجاد شده که استتار خاصی نیز در ساخت آن رعایت شده این قسمت را فقط از طریق صحبتهای برخی دوستان متوجه شدم که برای موارد خدماتی به آنجا رفت و آمد داشته اند. 


-چه موادی و برای چه کاری وارد پایگاه نظامی پارچین می شود
؟ 
از کجا و به چه طریق این مواد به پارچین فرستاده می شود؟
همانطور که قبلا توضیح دادم پارچین یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل زمینی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را دارا میباشد.

هیچ کامیونی به غیر از پلاک وزارت دفاع و آرم پارچین حق ورود به قسمتها را ندارد. 
برای همین تمامی حمل و نقل ها بوسیله کامیون های سنگین از مراکز دیگر تولیدی همانند زرین شهر اصفهان به پارچین حمل میشود.زرین شهر اصفهان یکی از مراکز تولیدات مواد اولیه شیمیائی نیز میباشد. البته این کامیونها با اسکورت خاصی که نشان دهنده حساسیت موضوع  نباشد در رفت و آمد هستند. شاید گفتن این حرف خیلی از افراد را به فکر فرو ببرد، این چه موادی هست که اینچنین مهم هستند که با رعایت اصول امنیتی انجام میشود. نمیتوانم به یقین تایید نمایم که رژیم بدنبال بمبهای شیمیائی است اما اتفاقی که برای یکی از افراد افتاد من را بشدت بفکر فرو برد که چطور در یکی از این حمل نقل ها با استشمام این مواد چند ماه در بیمارستان سینا که مخصوص بیماران شیمیائیست بستری شد و دیگر هیچ نفهمیدیم چه اتفاقی برایش افتاد!.

-چطور تاسیسات پایگاه نظامی را تا امروز
از دید مردم و سازمان های بین المللی پنهان کرده بودند؟
من فکر میکنم که این تاسیسات از دید پنهان نبوده اند ولی همانطور که گفتم تشکیلات حفاظتی پیچیده اطلاعاتی یکی از مواردیست که شاید از درز این مطلب تا به امروز جلوگیری کرده. همچنین بازرسی هایی که انجام میشود از قبل هماهنگ شده هستند.  فکر میکنم شاید بیش از ۱ یا ۲ بار از تاسیسات پارچین بازرسی نشده،که تمام آنها نیز با پاکسازی همراه بوده. یکی از مواردی مهم همین کارشناسان کره شمالی هستند. کره شمالی که روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی داشته و خط پرواز مستقیم نیز بین هم برقرار است. هرگونه کمبود در تکنولوژی موشکی و شیمیائی نیز از طریق روابط خوب بین ۲ کشور براحتی جبران میشود.





 


















-چطور برای پارچین  تجهیزات و مواد مورد احتیاج می آورند، آیا تهیه مواد غذایی و نظامی به صورت محلی  یا از شهرهای اطراف تهیه می شود؟
بگذارید ساده تر بگویم پارچین یک شهرک مسکونی و در عین حال نظامی حساس هست، در شهرک پارچین بازارچه کوچکی قرار دارد که تمام مایحتاج ساکنین را براورده کرده و بدلیل نزدیکی با تهران و همچنین پاکدشت و شهر مامازند ساکنین هیچگونه کمبودی از لحاظ مواد غذایی و پوشاک نخواهند داشت و همچنین استادیوم ورزشی  در مرکز تاسیسات نظامی سلف سرویس و همچنین آشپزخانه مجهزی وجود دارد که ۳ وعده در آن سرو میشود و البته بدلیل وسعت منطقه پارچین و پراکندگی پرسنل مکانهایی ایجاد شده که همزمان بعد از صرف نهار  به کارهای دینی خودشان نیز میپردازند.


-گفتی
د بمب های شیمیایی می سازند؟

ببینید ساختن بمب شیمیائی تولید لاستیک خودرو نیست مطمئنا ما با رژیمی سر و کار داریم که بسیار هراسان و در عین حال بسیار محتاط است. 
کوچکترین شک و تردیدی در نقطه عمل پرسنل مصادف است با توبیخ و بازداشت حفاظتی که یکی از بدترین مکانهاست که اینجانب چند روزی در آنجا بسر بردم. 
که البته تردید داشتند اگر به یقین برسند طور دیگری برخورد میکنند که خودتان بهتر میدانید. 
مورد مهمی که اینجا میتوان عنوان کرد این است که رژیم جمهوری اسلامی در حال تولید همه جانبه موشک های بالستیک هست و شاید نسل جدیدی از بمبهای شیمیائی که در دست ساخت دارد. 
در غیر این صورت چه لزومی داشته که تاسیسات شیمیائی در پارچین در کنار تاسیسات موشکی قرار داده شده است.و اتفاقاتی که ریز و درشت دیگر که به همکاران افتاده.  
تنها چیزی که من بشدت از آن واهمه دارم این است که پارچین یکی از نقاطیست که در صورت حمله شاید کسی نتواند از آن زنده بیرون بیاید و هچنین مکانهای نزدیک به آن.  
بلحاظ داشتن زاغه های مهماتی که در ظلع جنوب غربی و همچنین چند زاغه در جنوب شرقی که وجود دارد. تمامی تولیدات در همین زاغه ها نگهداری میشوند.و بعد از آن به نقاط دیگر منتقل میشوند که عموما ارگان سپاه پاسدران تمامی تولیدات پارچین را در قبضه خود دارد.
البته تولیدات اولیه در میدان تیر سمنان و علی آباد قم آزمایش و امتحان میشوند.

 











-به چه دلیلی بمب شیمیایی می سازند مگر به  دنبال بمب اتمی نیستند؟

رژیم اسلامی ۱۰۰% بدنبال بمب اتم است بدون هیچ تردید این را خدمتتان عرض میکنم. 

وقتی با چند سپاهی که عمری در این نظام گذرانده اند روبرو شوید وقتی به صحبتهای این افراد دقت کنید 
همیشه از مسلح شدن کامل و بیمه شدن نظام اسلامی صحبت کنند دیگر شکی برای من باقی نمیماند.
این نظام بدنبال بمب اتم است و روز به روز به آن نزدیکتر میشود.
در کنار آن نیز بدنبال تکمیل پروژه خود هست که مسلما سلاح اتمی فقط با غنی سازی پایان نخواهد گرفت. ساخت کلاهک های حمل بمب اتم نیز پروسه ای است که نیاز به توانمندی لازم برای حمل را دارد و همچنین سیستم هدایت راداری برای برد های بلند که این بخش نیز بسیار مهم است. 
برای این حکومت تنها چیزی که مهم است بقا و ایستادگیست، حال به قیمت تمام شدن جان شهروندان هم که باشد!.
  

















-آیا متوجه حضور اشخاصی از کشورهای دیگر را درپارچین شدید که مثلا دوره ببینند یا مواد ساخته شده را تحویل بگیرند؟

در آن مدتی که بودم خیر، جز یک گروه از کشور سودان که یکی از خرید کنندگان اصلی محصولات وزارت دفاع هست.


-در اخبار گفته شده که عکس های ماهواره ای نشان می دهد که در حال پاکسازی پارچین هستند، فکر می کنید بهترین محل انتخابی برای انتقال و پنهان کردن مواد وتجهیزات پارچین کجا خواهد بود؟

بگمانم تنها جایی که در حال حاضر چندان مورد توجه نیست میدان تیر علی آباد قم و سمنان است. 

در این ۲ مکان نیز طبق شنیده ها محل هایی برای نگهداری قطعات و مواد موجود هست و اگر توجه کنید میدان تیر علی آباد قم در بین کوه واقع شده و همچنین میدان تیر سمنان که در قلب کویر لوت است. 
این ۲ مکان بهترین جاییست که میتوان برای چند هفته تشکیلات را جابجا کنند و بعد از انجام بازرسی دوباره مشغول به ساخت شوند.




 











آیا آماری از بیماریهای مردم در مناطق اطراف پایگاه نظامی پارچین در دست دارید، با وجود پایگاهی اتمی شیمیایی و مواد مسمومی که در سطح شهر جابه جا می شود؟

ببینید در اینجا ما ۲ محصول داریم. 
۱ بمبهایی که تولید شده اند و حکما بدلیل حساسیت موضوع در محل های مخصوص نگهداری خواهند شد.
 ۲ مواد اولیه و امکانات برای تولیدات که با وجود ناوگان بزرگ حمل و نقل پارچین چندان مورد مهمی نیست. تولیدات شیمیائی زرین شهر یکی از تاسیساتیست که حمل از آن به پارچین بسیار خطرناک هستند که متاسفانه این رژیم هیچ اهمیتی برای آن قائل نیست. 
اصولا در حکومت اسلامی جان انسان ارزش خاصی ندارد تنها قبله عالم حضرت آیت الله خامنه ای و سگان درگاهش جانشان شیرین است، مردم ایران جایی در تصمیمات این افراد ندارند.
تنها بیماری که من به چشم خود دیدم در عیادت یکی از همکاران بود از بیماری رایج  منطقه اطلاعی ندارم. 

اما در صورت منهدم شدن پارچین به شما قول میدهم به مکان غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد.

 

-آیا مدرکی برای اثبات حرفهایتان دارید؟
مدرک من صحبتهایم هست میتوانید از این مواردی که برایتان ذکر کردم بررسی کوتاهی انجام دهید و ببینید در صحبتها تناقض وجود دارد یا خیر. 

من این موارد را برای اولین بار ذکر میکنم میتوانستم مثل اینهمه سال خاموش باشم ولی به دلایلی دیگر سکوت را نپذیرفتم، جان هم میهنانم برایم مهمتر است. کوچکترین عملیات تخریبی در پارچین فاجعه ای بسیار بزرگی به بار خواهد آورد.  
نشت مواد شیمیائی ، انفجار  زاغه های مهمات بسیار زیادی که در منطقه وجود دارد که در عمق زمین ایجاد شده جهنمی واقعی را ایجاد خواهد کرد.
در آخر اینکه این حکومت تنها به بقای خود فکر میکند ولا غیر...

 آیا خود آقایان حاضر به زندگی در این مکان هستند؟ 
مردم ایران در این ۳۳ سال بسیار مشقتها کشیدند، جوانهایشان را حکومت آدم خور اسلامی مصادره جسمی کرده، دختران سرزمینمان مدتهاست خنده ای بر لب نداشته و بدون ترس از عوامل بسیج و نیروی انتظامی قدم بر کف خیابانها ننهاده اند، آلودگی های الکترونیکی روز به روز به نقطه فاجعه آمیز خود نزدیک میشود و نوزادانی که هنوز پا بر روی زمین نگذشته اند از تاثیرات این آلودگی های پارازیتی ناقص بدنیا آمده و تا پایان عمرشان فشارهای عصبی را بایستی تحمل کنند. 
مردم ایران در حال مصادره شدن حماقت های شیطانی این حکومت هستند و ما که در آنسوی آبها بدور از سرزمینمان تنها نظاره گر این فاجعه هستیم و تنها ابزاری که در دست داریم این است که شواهدی که به چشمانمان دیده ایم را به گوش شما و دیگران برسانیم....




منبع عکس ها: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=45828

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خواهش میکنم که این آقایی که خود را قبلا یه کاره ایی میشمارند و بعد می آید اطلاعات دروغ تحویل می دهد را بهتر بشناسیم.بیشتر حرف های ایشان دروغ است و من این را مطمن هستم.

ناشناس گفت...

ور ور های او را خواندم و به دروغ های او پی بردم.لعنت بر همه ی دشمنان اسلام-تشیع-ولایت با عظمت فقیه و درود خیلی زیاد بر امام عصر حضرت مهدی و رهبر عزیز ایران. در ضمن دشمنان بدانند که ایرانیان واقعی همیشه از اساس کشورشان که همان ولایت فقیه است حمایت میکنند و خودشان را الکی جر ندهند.(کسی که توهین کند همان توهین برسد بر عزیزانش)